Iranian Agriculture News Agency

هیات فتح امروز با مقامات مصر دیدار می‌کند

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از تلاش‌های مصر برای تکمیل آشتی ملی فلسطین حمایت کرد. مچنین یک هیئت بلندپایه از جنبش فتح ضمن سفر به قاهره امروز (دوشنبه) مذاکرات خود را با مقامات مصری آغاز کرد.

هیات فتح امروز با مقامات مصر دیدار می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هیئت جنبش فتح برای ارائه دیدگاه‌های تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون اوضاع کنونی و پرونده آشتی با مقامات سازمان اطلاعات مصر دیدار می‌کند.

در این راستا، منابع نزدیک به جنبش حماس اعلام کردند، این جنبش درباره اهمیت طرح آشتی و پایان دادن به دودستگی با جنبش فتح اختلافی ندارد و تنها نگرانی‌اش درباره میزان پایبندی تشکیلات خودگردان به اخراج کارمندان و پرداخت حقوق ‌آنها به ویژه پس از تحویل اداره گذرگاه‌ها به این تشکیلات مطرح است.

سفر جنبش فتح به قاهره با حضور نیکولای ملادینف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه همزمان است که با سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیدار و اوضاع فلسطین را بررسی کرد.

در این دیدار شکری نسبت به خطرناک بودن ادامه وضعیت موجود در فلسطین بدون از سرگیری روند صلح براساس راهکار تشکیل دو کشور و دستیابی به راه‌حلی عادلانه و جامع درباره مساله فلسطین براساس قوانین مشروع بین‌المللی هشدار داد.

احمد ابو زید، سخنگوی وزیر خارجه مصر گفت، شکری در این دیدار دیدگاه‌ها و تلاش‌های مصر برای تحقق ثبات در فلسطین آن هم با وجود تنش‌های اخیر در غزه را تشریح کرد.

وی افزود، در این دیدار قانون "کشور یهود" و پیامدهای منفی آن بر آینده روند صلح و حقوق آوارگان فلسطینی و دیگر اقدامات صد فلسطینی بررسی شد.

از سوی دیگر، ملادینف هم بر حمایت سازمان ملل از تلاش‌های مصر برای پیشبرد روند آشتی ملی، پایان دادن به دودستگی وتمایل این سازمان بر هماهنگی بیشتر با مصر تاکید کرد.

دو طرف همچنین تحولات منطقه‌ای، امکان برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل، چگونگی اجتناب از تشدید تنش در غزه و مسائل انسانی را مورد بررسی قرار دادند.

شکری از جامعه بین‌الملل خواست برای حفاظت از ادامه روند اقدامات انسانی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) و حمایت لازم از ملت فلسطین از طریق کمیته "هماهنگی کمک‌های فلسطینی" به مسؤولیت خود عمل کند.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب صدمین دور از کنفرانس ناظران بر امور فلسطین را روز یکشنبه در قاهره آغاز کرد.

ابوعلی امین، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این کنفرانس از رئیس بخش فلسطین و اراضی عرب‌نشین اشغالی خواست برای ارائه حمایت لازم از آنروا و رفع کسری بودجه آن با کشورهای عربی هماهنگی کنند.

وی همچنین خواستار حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین در مقابله با جنایت‌های اسرائیل شد و هشدار داد، مساله فلسطین در میان جانبداری آشکار آمریکا از این رژیم و مشروعیت بخشیدن به قوانین نژادپرستانه در خطر افتاده است.

ابوعلی نسبت به خطر اقدامات آمریکا علیه آنروا هشدار داد.

از سوی دیگر، احمد ابوهولی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این کنفرانس بر ضرورت ادامه کار آنروا برای ارائه خدمات خود به آوارگان براساس قطعنامه 302 سازمان ملل تاکید کرد.

کنفرانس ناظران بر امور فلسطین پنج روز طول می‌کشد و تحولات مساله فلسطین و نقض حقوق ملت فلسطین و در راس آن قدس اشغالی توسط اسرائیل را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید