Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری خبر داد:

برخورد جدی و فوری با متخلفین شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی

​نشست مشترک دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری با فعالان کارخانجات تکثیر، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان حوزه نمایش خانگی، پیرامون بررسی مشکلات این صنعت برگزار و پیشنهاداتی برای هر چه بهتر شدن این بخش ارائه شد.

برخورد جدی و فوری با متخلفین شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی

به گزارش ایانا به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری، مهدی یزدانی دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری تاکید کرد: با کنترل بیشتر شبکه‌های توزیع غیرمجاز و ارائه مشوق های لازم و از سوی سازمان سینمایی، فروش اقتصادی مناسب و نهایتا به نفع سینمای ملی بوجود خواهد آمد.

یزدانی با اشاره به درخواست برخورد جدی و فوری با متخلفین شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی گفت: سازوکاری فراهم شده که پس از ثبت شکایت صاحبان آثار و بلافاصله بعد از معرفی سایت های غیرمجاز، در کوتاه ترین زمان ممکن با سایت های متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت سرمایه گذاری شبکه نمایش خانگی از اهداف و وظایف اساسی ستاد صیانت است ادامه داد: باتوجه به اینکه در حال حاضر حدود ١٠ هزار دقیقه برنامه در حوزه نمایش خانگی تولید شده است برای کلیه تولیدکنندگان محتوا تسهیلاتی در نظر گرفته شده که بزودی ابلاغ خواهد شد.

یزدانی با تاکید بر اینکه حسب قانون مسئولیت نظارت بر محتوای تصویری به عهده وزارت ارشاد است این آمادگی وجود دارد جهت تسریع در صدور مجوزها با همکاری فعالین حوزه نمایش خانگی بیش از پیش تعامل بوجود آید.

وی ادامه داد: ارائه راهکار برای استفاده از محصولات روز دنیا یکی از مهم ترین مسائلی است که باید توسط کارشناسان این حوزه به آن پرداخته شود.

در ادامه این نشست فعالان این حوزه با بیان مشکلات شبکه نمایش خانگی و لزوم نظارت و پالایش عناوین روز دنیا که در حال حاضر بدون محدودیت در شبکه‌های مجازی وجود دارند آمادگی خود را جهت ارائه طرحی جامع جهت رفع این مشکل بیان کردند. همچنین مقرر شد نسبت به ارائه طرح برای رونق بیشتر شبکه از سوی بخش خصوصی اقدام تا با حمایت سازمان سینمایی و موسسه رسانه های تصویری عملیاتی شود. حاضرین با بیان این مطلب که شبکه های مجازی بلافاصله نسبت به بارگذاری عناوین مجاز توزیع شده اقدام می کنند و آسیب جدی به فروش فیزیکال محصولات وارد می‌کنند نسبت به خطر موجود در خصوص سرمایه گذاری‌های انجام شده تذکر دادند.

همچنین مطرح شد: با برطرف کردن مشکلات عرضه محصولات روز دنیا توسط شرکت های مجاز مطمئنا چرخ تولید کارخانه های مجاز نیز به گردش خواهد افتاد. 

تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است لیکن کنترل کارخانه ها و بررسی وضعیت تولیدکنندگان یکی از راهکارهای حفظ شرایط موجود است. عرضه غیرمجاز عناوین روز دنیا از شبکه های مجازی و شبکه نمایش خانگی ، نصب هولوگرام،لزوم ارایه عناوین روز دنیا بصورت پالایش شده، ارائه پیشنهادات جهت حمایت از صنوف فعال جهت عرضه محصولات فرهنگی، حمایت از شرکت های vod برای بسترسازی جدید عرضه محصولات سینمایی، آمادگی واگذاری مسئولیت نظارت محتوایی آثار سینمایی به شرکت ها و .... موضوعات مهم این حوزه بود که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

جلسه دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری با فعالان حوزه نمایش خانگی در راستای برطرف کردن مشکلات این صنعت در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.

در این جلسه نادر معماری مدیر امور استانهاى ستاد صیانت، حسین معماری مدیر پخش دنیاى هنر، مجید محسنی مدیر عامل هنراول، جواد انصاری مدیرعامل پرتو آبى، حسین حاجی بیگی مدیر فروش شرکت هنر اول، صادق یاری مدیر پخش سرو رسانه پارسیان، علیرضا بیزه و حمیدرضا جبینی مدیرعامل گلرنگ رسانه حضور داشتند.

   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید