Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور خبر داد:

20 فرصت شغلی در هر هکتار از کشت گلخانه‌ای

رشدتولید و کاهش سطح زیر کشت مهمترین ویژگی‌های کشت گلخانه‌ای است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: رشدتولید در واحد سطح، کاهش سطح زیر کشت و افزایش فرصت‌های اشتغالزایی از مهمترین ویژگی‌های کشت گلخانه‌ای است.

 20 فرصت شغلی در هر هکتار از کشت گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار  ایانا در سمنان، علی اشرف منصوری در حاشیه سفر به استان سمنان، با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای بخشی از مشکل اشتغال کشور را حل می‌کند گفت: به ازای هر هکتار توسعه کشت‌ گلخانه‌ای برای بیش از 20 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

منصوری  با اعلام حمایت دولت از توسعه گلخانه‌ها افزود: یکی از موضوعاتی که برای دولت اهمیت دارد و به آن توجه دارد این است که در فضای گلخانه‌ای بهره‌وری مصرف آب و تولید نسبت به منابع آن بسیار بالا است.

منصوری گفت: به ازای هر لیتر در ثانیه مصرف آب در هکتار می‌توانیم بالغ بر 30 تا 40 تن محصول صیفی در فضای باز برداشت کنیم اما در فضای گلخانه‌ای تولید این محصول بین 10 تا 20 برابر افزایش می‌یابد.

منصوری یادآور شد: می‌توانیم سطح زیر کشت آن میزان محصول که در فضای باز تولید می‌شود را در فضای گلخانه‌ای به 10 درصد سطح زیرکشت فضای باز کاهش دهیم.

استان سمنان ظرفیت مناسبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت مناسبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای دارد اظهار کرد: این استان می‌تواند در حوزه توسعه گلخانه‌ها نقش آفرین باشد و یک توسعه جهشی را در بخش گلخانه‌ای استان‌ها داشته باشیم.

منصوری بیان کرد: ظرفیت خوبی در گذشته (در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای استان سمنان) ایجاد شده و ما در این استان 21 شهرک و مجتمع داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افزود: برخی از واحدهای مستقر در این شهرک‌ها و مجتمع‌های بخش کشاورزی به بهره‌برداری و تولید رسیده است و تولید آنها موفق بوده است.

منصوری خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های تعدادی از پروژه‌های مستقر در این مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی تقریبا  آماده است که تعداد آن به حدود 570 واحد می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید