Iranian Agriculture News Agency

روشنک گرامی:

اگر بازیگر به حرف کارگردان اعتقاد نداشته باشد، نقش درست از آب در نمی آید

اگر  بازیگر به حرف کارگردان اعتقاد نداشته باشد، نقش درست از آب در نمی آید

روشنک گرامی، بازیگر نقش «ترنج» در سریال گمشدگان گفت: من دربازیگری بسیار تأثیرپذیرم.ترنج در این شش ماه با من زندگی کرد و درونم را به‌هم ریخت؛ به طوری که یک سال طول کشید تا بتوانم فراموشش کنم و تأثیراتش از درونم بیرون برود.

به‌گزارش ایانا به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، روشنک گرامی که سال گذشته به ایفای نقش در سریال «گمشدگان» پرداخت، در گفت‌وگو با آی‌فیلم به‌بهانه بازپخش این سریال گفت: هرکس دیگری به جز آقای کریمی کارگردان سریال بود، نمی‌توانستم شش ماه بدون وقفه با او کار کنم و حتماً یک اتفاق بدی می‌افتاد. یادم هست از اول سریال مدام می‌گفتم که من به آخر سریال نمی‌رسم و می‌میرم و شما مجبور می‌شوید یک جایگزین برایم پیدا کنید.

بازیگر نقش ترنج ادامه داد: من تجربه بازی در چنین سریالی که بخواهم هر روز و از صفر تا صدش حضور داشته باشم را تا پیش از گمشدگان نداشتم؛ ولی آقای کریمی به‌قدری حرفه‌ای، کاربلد و مهربان هستند که هرچه بگویم کم گفته‌ام. ایشان به غیر از آنکه کاربلد است، آدم خوبی است و تجربه کار در این شش ماه را بسیار لذت بخش کرد.

وی با بیان اینکه در بازیگری بسیار تأثیرپذیر است، تصریح کرد: فیلم کوتاه بازی نمی‌کنم چون یک سکانس محدود است و در عین حال  تأثیر نقش، تا مدت‌ها در من باقی می‌ماند. ترنج در این شش ماه با من زندگی کرد و درونم را به‌هم ریخت؛ به طوری که یک سال طول کشید تا بتوانم فراموشش کنم و تأثیراتش از درونم بیرون برود. داستان‌هایی که برای ترنج اتفاق می‌افتاد و شرایط  زندگی‌اش بسیار از من دور بود و به‌طبع بیشتر در درونم باقی ماند.

گرامی گفت: یکی از ویژگی‌های آقای کریمی این است که می‌شد با ایشان تعامل کرد. خیلی دست من را باز گذاشته بود، با هم درباره نقش و اتفاقات سریال صحبت می‌کردیم و می‌گفت فیلمنامه را فراموش کن، فکر می‌کنی اگر الان چنین اتفاقی برای ترنج بیفتد، چه واکنشی نشان می‌دهد و چه می‌کند؟

این بازیگر جوان ادامه داد: ایشان بسیار به من اعتماد داشت.البته این اعتماد آن اوایل وجود نداشت و به‌تدریج شکل گرفت.آقای کریمی وقتی اعتماد کند این آزادی را به بازیگرش می‌دهد و در مقابل، بازی درستی هم از او می‌گیرد. این یک حس خوب بود که تا این حد اطمینان وجود دارد.

گرامی با بیان اینکه اگر کارگردان چیزی بگوید و بازیگر به آن اعتقاد نداشته باشد نقش درست از آب در نمی آید، ابراز کرد: بازی در گمشدگان خیلی لذت‌بخش و راضی‌کننده بود و اینکه احساس می‌کردی می‌توانی در کارگردانی و یا موارد دیگر نظر بدهی بدون اینکه کسی ناراحت شود خیلی حس خوبی بود. می‌خواستند ترنج شخصیت فرمایشی نباشد و بتوان آن را باور کرد.

بازیگر سریال «گمشدگان» درباره معیارش برای قبول نقش گفت: مهم‌ترین ملاک برایم این است که خیلی دوست ندارم نقشم نزدیک به خودم باشد. دلم می‌خواهد با نقش چالش داشته باشم و با آن کلنجار بروم. این که نقش آسان نباشد و مجبور باشم برای رسیدن به آن بجنگم را دوست دارم.

گرامی با اشاره به اینکه دوست دارم با صفی یزدانیان کار کنم، توضیح داد: یک فیلم هست که همیشه در خاطرم خواهد ماند که آرزو داشتم با کارگردانش کار کنم. اسمش این است: «در دنیای تو ساعت چند است؟» حجم بزرگی از شرافت و صداقت در فیلم موج می‌زند و معلوم است کارگردانش موسیقی بلد است و با همه جوانب هنر آشناست.

وی افزود: صفی یزدانیان را نمی‌شناختم ولی مطمئن بودم انسان باشرافتی است. برای اولین بار در زندگی‌ام در صفحات مجازی دنبالش گشتم، پیدایش کردم و به او پیغام دادم که چقدر از دیدن این فیلم لذت بردم. این فیلم همیشه در ذهنم می‌ماند.

این بازیگر جوان کشورمان خاطرنشان کرد: قطعا دلم می‌خواهد باز هم با رضا کریمی کار کنم. مایلم بازی در فیلم‌های همایون اسعدیان را هم تجربه کنم، اما صفی یزدانیان برای من شکل دیگری از انسان  بودن دارد.

گرامی با بیان اینکه آی‌فیلم دوباره به ما یادآوری می‌کند که روزی چقدر تلویزیون ما باحال بود، اضافه کرد: این اواخر آی‌فیلم را بیشتر می‌بینم، نه به‌خاطر «گمشدگان» بلکه قبل‌تر از آن هم یک سری فیلم‌های قدیمی را از طریق آی‌فیلم دنبال می‌کردم. جالب و دوست‌داشتنی است که می‌توانیم کارهای قدیمی را در آی‌فیلم تماشا کنیم. قبلا فیلم‌های ویژه‌تری وجود داشت و سال‌هاست که دیگر اثری از آنها وجود ندارد.


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید