Iranian Agriculture News Agency

پخش مستند «روان سفید» با موضوع اختلالات روانی

پخش مستند «روان سفید» با موضوع اختلالات روانی

«روان سفید» مجموعه مستند پنج قسمتی با موضوع اختلالات روانی است که تلاش داشته با نزدیک شدن به بیماری های روانی از آنها «انگ زدایی» کند و جامعه را در قبال پذیرش آن آماده نماید.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، این مستند سریالی که در فاز اول خود سراغ بیماری های وسواس، اضطراب، اختلال دو قطبی و ... رفته است، نشانه های هر یک از آنها را به صورت کاربردی به تصویر کشیده است و در گفتگو با روانپزشکان و روانشناسان تأثیرات و تبعات آن را مورد بحث قرار داده است.

روان سفید تلاش دارد به مردم جامعه ایران نشان دهد که بیماری روانی همانند سایر بیماری ها می تواند در هر یک از افراد جامعه به وجود آید و در صورت آگاهی از بیماری، قابل درمان است.

با توجه به شرایط جامعه امروز و درصد ابتلا به اختلالات روانی که به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور به بالای 34 درصد می رسد، اهمیت ساخت چنین مستند هایی ضرورت می یابد.

مجموعه مستند روان سفید به کارگردانی عطیه عطار زاده و کارگردانی حسام اسلامی در فاز نخست در پنج قسمت آماده شده است و فاز دوم آن که به پنج اختلال روانی دیگر می پردازد در آینده نزدیک تهیه و تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید