Iranian Agriculture News Agency

آغاز ثبت نام عتبات دانشجویی

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی گفت: ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشجویی از امروز ۷ مردادماه آغاز شد و تا ۱۴ مردادماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

آغاز ثبت نام عتبات دانشجویی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: سال ۹۶ ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام کاروان‌ها دو نوبت ثبت نام داشت و در مجموع ۱۹۱هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این بین ۲۲۸۸۵ نفر در قالب ۶۳۰کاروان عزام شدند. 6010 دانشجوی متاهل، 3050 دانشجوی پسر مجرد، 3610 دانشجوی دختر مجرد، 1039 استاد و 2262 کارمند اعزام شدند و مابقی نیز همراهان بوده‌اند.

فقیهی درباره اعزام دانشگاه‌ها به تفکیک گفت: ازمجموع اعزام‌ها ۲۹/۵درصد به دانشگاهیان وزارت علوم ۲۴/۹درصد دانشگاه‌های زیر نظر وزارت بهداشت ۱۷/۹دانشگاه آزاداسلامی٬ اختصاص داشته است و همچنین دانشگاه‌های غیرانتفاعی و فرهنگیان ۱۲ درصد و حدود ۱۶ درصد دانشگاه‌های پیام نور و فنی و حرفه‌ای از مجموع اعزام‌ها بوده‌اند. یعنی بیش از نیمی از اعزام ها برای وزارتین بوده است.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: سال گذشته سه کاروان به بنیاد ملی نخبگان. پنج کاروان به دانشجویان ایرانی خارج از کشوراختصاص یافت و طبق آمار در مجموع ۶۲/۲ درصد عتبات اولی بوده‌اند.

او درباره ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام این دوره از امروز ۷ مردادماه آغاز شد و تا ۱۴مردادماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید