Iranian Agriculture News Agency

فلاحت پیشه:

هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد و موشک‌هایی که به ناوچه‌های عربستان شلیک می‌کنند، گروه‌های هم‌زبان عربستانی‌ها هستند.

هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد

به گزارش ایانا به نقل از مهر ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص علل پاسخگویی حاج قاسم سلیمانی به تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا گفت: موضوع پاسخ حاج قاسم سلیمانی به ترامپ، اقدام واقعی بود که صورت گرفت؛ از ابتدا هم نباید رئیس‌جمهور وارد فضای جنگ لفظی با ترامپ می‌شد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع چند علت دارد؛ اول اینکه نوع هدفگذاری ایران با آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش متفاوت است، البته آمریکایی‌ها به دنبال به رخ کشیدن توان نظامی خودشان هستند تا مانع افول هژمونی آمریکا شوند و ترامپ دقیقاً این دستور را راهبرد خود قرار داده است. تحلیل غلط مشاوران افراطی ترامپ در آمریکا این است که اگر اوضاع نظامی شود، آمریکایی‌ها می‌توانند حرف اول را بزنند، به همین دلیل ترامپ سعی می‌کند با لفظ تهدید درباره اقدام نظامی صحبت کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عربستان به دنبال فرار از دموکراسی است و همه آشوب‌سازی‌هایی که انجام می‌دهد از حمایت از داعش و حمله به یمن، به دلیل فرار از دموکراسی صورت می‌گیرد.

فلاحت‌پیشه گفت: رژیم صهیونیستی برای عبری‌سازی سرزمین‌های اشغالی نیازمند فضای امنیتی است؛ این سه هدف، اهداف نظامی و امنیتی است، درحالی‌که هدفگذاری جمهوری اسلامی ایران، توسعه همراه با صلح، ثبات و آرامش در منطقه خاورمیانه است.

او تصریح کرد: جمهوری اسلامی حتی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی هم راهبرد مبتنی بر ثبات را پیگیری می‌کرد. سیاستمداران ما به دلیل اینکه دارای راهبرد متفاوتی هستند، نباید با زبان کسانی صحبت کنند که زبانشان، زبان نظامی است؛ بلکه باید نظامیان ما در این خصوص صحبت کنند.

سردار سلیمانی به آمریکایی‌ها گوشزد کرد که الگوی ایران برای مقابله با آمریکا، الگوی جنگ نامتقارن است

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که حاج قاسم سلیمانی صحبت می‌کند، این واقعیت را به آمریکایی‌ها گوشزد می‌کند که الگوی ایران برای مقابله با آمریکا، الگوی جنگ نامتقارن است؛ الگوی جنگ نامتقارن، الگویی است که در حوزه‌های مختلف مقاومت شکل گرفته و در جنگ‌های ۳۳ روزه و سایر چالش‌های آمریکا و عربستان در منطقه به پیروزی رسیده است.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: علاوه بر این حاج قاسم سلیمانی یادآور دوران شکست، افول آمریکا و دوران ثبات‌سازی توأم با قدرت جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه است. در شرایطی که آمریکایی‌ها در رأس ۴۴ کشور دنیا نتوانستند با داعش بجنگند، ایران بود که از مرز سومار، اولین شکست را به شبح داعش وارد کرد و روس‌ها در مسیر به ایران پیوستند.

علت اینکه به جای فرمانده کل سپاه، فرمانده سپاه قدس جواب ترامپ را داد

او گفت: علت اینکه حاج قاسم سلیمانی پاسخ ترامپ را داد و حتی فرمانده کل سپاه پاسداران پاسخ ترامپ را نداد، این است که ما معتقدیم ترامپ در یک میدان توهمی با ایران صحبت می‌کند؛ میادین واقعی را نظامیان آمریکایی درک کردند و در آنجا ما شکست آمریکایی‌ها و پیروزی‌ ایرانی‌ها را شاهد بودیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تهدید حاج قاسم سلیمانی، یک تهدید بازدارنده بود، به دلیل اینکه آمریکایی‌ها حماقت نکنند و واقعیات میدان جنگ را درک کنند.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه در عرصه راهبرد سیاسی ایران و آمریکا هیچ‌گونه راهبرد جنگ با هم ندارند، اظهار داشت: راهبرد شامل حوزه‌های مختلفی از جمله موضع‌گیری‌های نظامیون و سیاسیون است که فراتر از  همه موضع‌گیری‌ها است. معتقدم در سطح راهبردی، ایران و آمریکا راهبردی برای جنگ با یکدیگر ندارند، اما چون کانال‌های دیپلماتیک بین آنها بسته است، معمولاً مواضع تند بین آنها رد و بدل می‌شود.

به گفته او، شرایط برجام و بدعهدی که آمریکایی‌ها کردند، موجب شده است آمریکایی‌ها کاملاً با تردید، هرگونه تنش‌زدایی را در پیش بگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دنیا اجازه تنش‌های بیش از حد را به آمریکایی‌ها نمی‌دهد، گفت: تحولاتی که اخیراً شکل گرفت، نشان می‌دهد به راحتی می‌توان یک منطقه را به آتش کشید. یک زمانی برگ برنده ایران فقط تحت عنوان تنگه هرمز دو مایلی مطرح شده بود که بیش از ۶۰ درصد انرژی دنیا از آنجا منتقل می‌شود، اما امروز در نقاط مختلف منطقه، گروه‌هایی حضور دارند که از لحاظ مستشاری، خود را مدیون جمهوری اسلامی می‌دانند.

هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد اما این موشک‌ها متعلق به مبارزانی است که از لحاظ راهبردهای کلان، ایران را دلسوز خود می‌دانند

او با تأکید بر اینکه هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد، افزود: واقعیت این است که گروه‌هایی که چنین موشک‌هایی را به سمت موشک‌های عربستان شلیک می‌کنند، گروه‌هایی هستند که می‌دانند اگر جزیره ثبات ایران، بی‌ثبات شود، آینده آنها نیز با ویرانی مواجه خواهد شد؛ این گروه‌ها هم‌زبان عربستانی‌ها هستند اما می‌دانند که عربستانی‌ها به جان، مال و کودکان آنها رحم نخواهند کرد.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: بنابراین این گروه‌ها نیز در حال حاضر تحلیل کلانی را ارائه می‌دهند که در این تحلیل کلان، ثبات ایران برای آنها مهم است. این موشک‌ها متعلق به مبارزانی است که از لحاظ راهبردهای کلان، ایران را دلسوز خود می‌دانند، نه رژیم سعودی را و معتقدند بی‌ثبات‌سازی منطقه به معنای بریدن سر کودکان یمنی و بحرینی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید