Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا مطرح شد:

نیمی از ماشین آلات کشاورزی همدان فرسوده هستند

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: 50 درصد از تراکتور و کمباین‌های بخش کشاورزی در استان همدان فرسوده هستند.

نیمی از ماشین آلات کشاورزی همدان فرسوده هستند

اکبر راستار در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان گفت: طرح جایگزینی تراکتور و کمباین‌های فرسوده نیازمند اعتبارات است که از طریق وزارتخانه در دست پیگیری است ، در صورت اختصاص اعتبارات بهره‌وری ماشین‌آلات افزایش‌یافته و مصرف سوخت در بخش کشاورزی کاهش چشم‌گیری می‌یابد.

راستار اظهار کرد: میانگین ضایعات برداشت کشاورزی در کشور 6.7 درصد است که در  استان همدان 5.1 درصد است.

او بابیان اینکه 2 شرکت تولید ماشین‌آلات کشاورزی در استان همدان وجود دارد، گفت: این شرکت‌ها سه هزار و 220 دستگاه ماشین‌آلات تولید و برای 144 تن اشتغال‌زایی کرده‌اند.

راستار گفت: برنامه‌های توسعه مکانیزاسیون به‌صورت پنج‌ساله تعریف می‌شود که از سال 92 تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی استان جذب‌شده است.

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: سهمیه استان همدان  از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری 510 میلیارد ریال اعلام و تاکنون 10 درصد از آن محقق شده است لازم به ذکر است جذب تسهیلات مکانیزاسیون به دلیل مشغله کاری کشاورزان در نیمه اول سال کمتر و در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید