Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره دامپزشکی ورامین:

هرگونه نقل‌ وانتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

رئیس اداره دامپزشکی ورامین از کشتار دام‌های فاقد مجوز حمل با حکم دادستان در کشتارگاه خورین این شهرستان خبر داد و گفت: هرگونه نقل‌ وانتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.

هرگونه نقل‌ وانتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، محمد تقی عباسی افزود: محموله دام زنده فاقد مجوز حمل توقیف و پس از اخذ حکم قضایی از دادستان شهرستان به کشتارگاه صنعتی دام خورین انتقال و کشتار شد.

عباسی تاکید کرد: هرگونه نقل‌ وانتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او با بیان اینکه نقل ‌وانتقال دام به ‌منظور حفظ بهداشت دام و جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی، باید با مجوز دامپزشکی انجام شود، افزود: با هماهنگی‌هایی که با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان صورت گرفته خودروهایی که بدون داشتن مجوز حمل بهداشتی دام از دامپزشکی، درحال تردد در محورهای مواصلاتی استان و همچنین بین ‌شهری باشند، متوقف و بر اساس قانون توسط کارشناسان دامپزشکی به نزدیک‌ترین کشتارگاه دام منتقل و به‌ صورت اضطراری کشتار می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی ورامین از شهروندان خواست تا با آغاز فصل گرما و احتمال شیوع انواع بیماری‌های دام، خریدوفروش دام زنده را با هماهنگی ادارات دامپزشکی و با دریافت مجوز حمل بهداشتی انجام دهند و موارد بهداشتی را رعایت و توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

عباسی با اشاره به مواد قانونی در این حوزه گفت: به استناد ماده 4 آیین‌نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل‌ وانتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی موضوع ‌بند«د » ماده 3 و بند « ب » ماده 5 قانون سازمان دامپزشکی کشور هر نوع نقل‌ وانتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید