Iranian Agriculture News Agency

تولید 60درصد گل شاخه بریده کشور در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تولید60درصد گل شاخه بریده کشور در استان تهران گفت:در حال حاضر ۳۱۵۸ هکتار گلخانه در استان تهران وجود دارد.

تولید 60درصد گل شاخه بریده کشور در استان تهران

کریم ذوالفقاری در حاشیه بازدید از باغ 124 هکتاری سیب دماوند به خبرنگار ایانا گفت:  این باغ با تولید 168 تن در هر هکتار در سال 95 یکی از باغداران نمونه استان تهران شده بود که تقاضای احداث گلخانه را مطرح کرد که مورد موافقت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

او از روند ساخت، تکمیل و تجهیز مرکز کشت بافت و گلخانه هیدروپونیک نیز به‌اتفاق قائم‌مقام سازمان و مدیر جهاد کشاورزی دماوند بازدید کرد

ذوالفقاری بابیان اینکه انتقال کشت محصولات کشاورزی به گلخانه‌ها در راستای حفظ ذخایر منابع آب است، افزود: برای تأمین گل و بازار صادراتی لازم است جلسه‌ای با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و یکی از گلخانه داران باسابقه استان تهران که درزمینهٔ صادراتی فعال است، تشکیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بابیان اینکه پاکدشت در گلخانه و گل و گیاه شاخه بریده در سطح کشور مطرح است، افزود: در حال حاضر ۳۱۵۸ هکتار گلخانه در استان تهران وجود دارد که ۱۱۰۰ هکتار از این میزان معادل یک‌سوم کل گلخانه‌های استان در شهرستان پاکدشت قرار دارد.

وی با تأکید بر اهمیت صادرات در کنار ایجاد گلخانه گفت: با توجه به تولید بالا و کیفیت عالی گل و گیاه تولیدی استان و نیز درجهت کاهش آفت محصولات گلخانه‌ای باید صادرات گل و گیاهان زینتی استان توسعه یابد.

مدیر جهاد کشاورزی دماوند، مساحت باغات این شهرستان را 8هزار و 979 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 6هزار و 875 هکتار باغ سیب با 3500 بهره‌بردار در دماوند حضور دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید