Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی:

کاهش هزینه‌ها جوابگوی ثابت ماندن قیمت نان نیست

ایانا-کشاورزی: کاهش هزینه‌های آب، برق و گاز برای ثابت نگه داشتن قیمت نان کافی نیست، دولت باید در خصوص این مساله چاره‌اندیشی کند.

کاهش هزینه‌ها جوابگوی ثابت ماندن قیمت نان نیست

افزایش هزینه های جاری مانند آب، برق، گاز و دستمزد کارگر ان سبب شده تا نانوایان خواستار افزایش قیمت نان باشند و این در صورتی است که با وجود اوضاع اقتصادی کنونی، دولت این مساله را نمی‌پذیرد و درصدد راهکارهای دیگری برای مدیریت این موضوع و عدم افزایش قیمت نان است.

قاسم زراعت کار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با تاکید به اینکه کاهش هزینه‌های آب، برق و گاز برای ثابت نگه داشتن قیمت نان کافی نیست، گفت: دولت باید در خصوص این مساله چاره‌اندیشی کند.

او با اشاره به اینکه قیمت نان از سال 93 بدون تغییر مانده است، افزود: در سراسر کشور 85 درصد نانوایان، گندم 665 تومانی و 15 درصد مابقی، گندم 900 تومانی دریافت می‌کنند. در 85 درصد  نانوایی‌های کشور قیمت نان بدون تغییر بوده است.

زراعت کار با تاکید به اینکه درصدد افزایش قیمت نان نیستیم، افزود: در صورت تامین هزینه‌های جاری مانند 25 درصد افزایش دریافتی بیمه کارگران نانواخانه‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و...، در صورت درخواست دولت نان را رایگان در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

او در پایان گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان وجود ندارد و امیدواریم در این خصوص شاهد مدیریت درست و برنامه‌ریزی مناسب باشیم.

پدیدآورنده:ساناز بردبار

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید