Iranian Agriculture News Agency

در جلسه تهیه سند توسعه شهرستان سمیرم مطرح شد

25 هزار هکتار جنگل در سمیرم وجود دارد

معاون فرماندار شهرستان سمیرم، از وجود 25 هزار هکتار جنگل در این شهرستان خبر داد.

25 هزار هکتار جنگل در سمیرم وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمیرم، محمدرضا عسگریان در اولین جلسه تهیه سند توسعه شهرستان سمیرم که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهر سمیرم در منطقه‌ای با دمای کم، به عنوان شهرستان کوهستانی شناخته شده است.

معاون فرماندار شهرستان سمیرم، افزود: بیشترین بارش‌های منطقه سمیرم متعلق به ارتفاعات جنوب و جنوب غربی شهرستان است؛ به‌طوری‌که هر چه شرق و شمال شرق دور شویم، میزان بارش‌ها با کاهش روبرو می‌شود.

او با بیان اینکه مناطق نیمه متراکم شهرستان سمیرم، به‌طور عمده در دامنه کوه‌های جنوب و جنوب غربی و وسعت شمال و شمال شرقی شکل گرفته است، بیان کرد: اراضی کشاورزی این شهرستان نیز به‌طور عمده در قسمت مرکزی و در مجاورت شهر سمیرم واقع شده است.

عسگریان از وجود پراگندگی اراضی کشاورزی در دیگر نقاط شهرستان سمیرم سخن گفت و تصریح کرد: بر مبنای آخرین آمار موجود متلق به سال 1395، مساحت جنگل‌های طبیعی شهرستان سمیرم، 25 هزار هکتار است.

او جنگل دستکاشت این شهرستان را در وسعتی معادل 20 هزار و 663 هکتار و مساحت پارک‌های جنگلی طبیعی را 20 هکتار  دانست و اضافه کرد: فضای سبز  این منطقه نیز 4 هزار و 70 هکتار است.

این مسئول شهرستان سمیرم، خاطر نشان کرد: بر مبنای اطلاعات و آمار موجود سال 1395، مساحت ذخیره‌گاههای جنگلی این شهرستان 7هزار و 60 هکتار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید