Iranian Agriculture News Agency

وزیر دفاع آمریکا:

خبر حمله آمریکا به ایران داستان سرایی است

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا خبر رسانه استرالیایی در مورد حمله امریکا به ایران را «داستان سرایی» توصیف کرد.وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: نمی‌دانم خبرنگاران استرالیایی از کجا این خبر را اورده اند.متیس افزود: با اطمینان می‌گویم که در حال حاضر چنین موضوعی در دست بررسی نیست.

خبر حمله آمریکا به ایران داستان سرایی است

به گزارش ایانا، ماتیس این سخنان را در واکنش به گزارش شبکه خبری ای بی سی استرالیا که مدعی همکاری اطلاعاتی استرالیا و آمریکا برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران شده بود، عنوان کرد.

از سوی دیگر نخست وزیر استرالیا نیز به این خبر واکنش نشان داده و گفت که هیچ دلیلی برای باور فرضیه حمله به ایران وجود ندارد.

روزنامه گاردین به نقل از مالکولم ترنبال نخست وزیر استرالیا نوشت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه وزیران استرالیایی معتقدند ترامپ در حال آماده شدن برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است، یک گمانه‌زنی است و دلیلی برای باور آن وجود ندارد.

شبکه ای بی سی استرالیا،  به نقل از یک منبع امنیتی ارشد گفته بود تاسیسات نظامی استرالیا ممکن است برای کمک به آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی اهداف برای انجام حمله‌شان به ایران استفاده شود و به علاوه ممکن است آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس مورد استفاده قرار گیرند.

نخست وزیر استرالیا تصریح کرد: من امروز یک داستان را از ‌ای‌بی‌سی شنیدم که به نقل از منابع ارشد آگاه در دولت استرالیا گزارش شده بود، این یک فرضیه بوده و منبع آن ناشناس است.

وی ادامه داد: رویکرد ترامپ درقبال ایران شناخته شده است اما گزارش ای‌بی‌سی در نتیجه رایزنی با دفتر من، دفتر وزیر دفاع یا وزیر امورخارجه نبوده است.

این ادعا در حالی است که در هفته اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان که به وی گفته بود با دم شیر بازی نکن، واکنش نشان داد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن وگرنه با پیامدهایی مواجه خواهی شد که نظیر آن را کمتر کسی در طول تاریخ تجربه کرده است.

رییس‌جمهور ایران در سخنرانی خود در جمع سفرا و دیپلمات‌های این کشور خطاب به ترامپ، گفته بود: با دم شیر بازی نکن زیرا پشیمان کننده خواهد بود. آمریکا باید بداند که صلح با ایران مادر تمام صلح‌ها و جنگ با ایران، مادر تمام جنگ‌ها است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پاسخ در صفحه توئیتر خود خطاب به مقامات کنونی کاخ سفید نوشت: «ما را بی‌خیال (نسبت به تهدیدات آمریکا) تصور کنید! دنیا لاف‌های تندتر از این را چند ماه پیش شنیده است. ایرانیان هم ۴۰ سال است مشابه این‌ها را - البته با لحن متمدنانه‌تری - شنیده‌اند. ما هزاران سال است که در اینجا بوده‌ایم و سقوط امپراطوری‌ها را دیده‌ایم، از جمله امپراطوری خودمان که از عمر برخی کشورها طولانی‌تر بود. مراقب باشید!»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید