Iranian Agriculture News Agency

در صورت تأمین اعتبار انجام می شود؛

عملیات آبخیزداری در 49 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز ورامین

ایانا-کشاورزی: برای انجام عملیات آبخیزداری در 49 هزار هکتار از حوزه های آبخیز ابردژ و سیاه کوه این شهرستان کار مطالعه و تهیه طرح به پایان رسیده است که در صورت تخصیص اعتبار این عملیات به مرحله اجرا در خواهد آمد.

عملیات آبخیزداری در 49 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: برای انجام عملیات آبخیزداری در 49 هزار هکتار از حوزه های آبخیز ابردژ و سیاه کوه این شهرستان کار مطالعه و تهیه طرح به پایان رسیده است که در صورت تخصیص اعتبار این عملیات به مرحله اجرا در خواهد آمد.

به گزارش ایانا به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد فدائی افزود: یکی از مشکلات و چالش های پیش رو بویژه در مناطق خشک و بیابانی کم آبی است که آبخیزداری راهکاری مناسب برای برون رفت از این مشکل خواهد بود.

او با بیان اینکه فعالیت‌های آبخیزداری گامی مهم در صیانت از منابع آب و خاک به شمار می‌آید، اظهار داشت: فعالیت‌های آبخیزداری علاوه بر تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، موجب کاهش فرسایش خاک و کنترل سیلاب شده و از هدررفتن روان آب‌ها و آب‌های سطحی جلوگیری کرده و تقویت پوشش گیاهی را به ارمغان می‌آورد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین با ابراز نگرانی از خشکسالی‌ سال‌های اخیر و کمبود بارش‌های جوی خاطر نشان کرد: تغییرات اقلیم و پیامدهای آن یعنی خشکسالی و کم بارشی تهدیدی جدی برای اراضی مرتعی قلمداد می‌شود که اقدامات آبخیزداری تا حدودی این کمبودها را جبران کرده و از بین رفتن مراتع و فقیر شدن پوشش مراتع جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید