Iranian Agriculture News Agency

در نشست چشم‌اندار روابط اقتصادی ایران و عراق در افق 2020 مطرح شد

رونق تجاری با عبور روزانه 1038 کامیون از مرزهای دو کشور

ایانا- اقتصاد: تبادلات روز گذشته را به‌طور مثال بررسی می‌کنیم و متوجه این رونق تجاری ایران در عراق می‌شویم. آمار تبادلات روز گذشته 152 کامیون عراقی از مرز شلمچه، 279 کامیون از مرز چذابه، 264 کامیون از مرز مهران، 263 کامیون از مرز سومار و 80 کامیون از مرز خسروی عبور کرده است.

رونق تجاری با عبور روزانه 1038 کامیون از مرزهای دو کشور

گلشن بابادی:نشست چشم‌انداز روابط اقتصادی ایران و عراق در افق 2020 در اتاق بازرگانی ایران با حضور ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق و اردشیر پشنگ پژوهشگر روابط بین‌المللی و کارشناس مسائل خاورمیانه با حضور اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و اتاق بازرگانی تهران در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش ایانا، سیدحمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق درباره شروع فصل جدید در روابط ایران و عراق و افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور اعلام کرد: «تبادلات ایران و عراق در ماه‌های اخیر رونق داشته است و فضای بین‌المللی اخیر نتوانسته است روی روابط ایران و عراق تأثیرگذار باشد. تبادلات روز گذشته را به‌طور مثال بررسی می‌کنیم و متوجه این رونق تجاری ایران در عراق می‌شویم. آمار تبادلات روز گذشته 152 کامیون عراقی از مرز شلمچه، 279 کامیون از مرز چذابه، 264 کامیون از مرز مهران، 263 کامیون از مرز سومار و 80 کامیون از مرز خسروی عبور کرده است.»

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اعلام کرد: «سال گذشته متوسط صادرات به عراق حدود 20 میلیون دلار بوده است و هم‌اکنون متوسط صادرات 25 میلیون دلار است و سال گذشته در چهار ماه اول سال دو میلیارد و 54 میلیون دلار به عراق صادرات داشتیم. امسال دو میلیارد و 584 میلیون دلار به عراق صادرات داشتیم که این رقم چیزی حدود 500 میلیون دلار افزایش صادرات به عراق را نشان می‌دهد که این مسئله باعث امیدواری است و نشان‌دهنده روند رو به رشد صادرات ایران به عراق است. از مرزهای غربی کشور روز گذشته از مرز پرویزخان 290 کامیون، تمرچین 138 کامیون، باشماق 310 کامیون و شیخ صالح 190 کامیون عبور کرده است. در حال حاضر نقل و انتقالات ایران به عراق از مرزهای غربی نسبت به مرزهای اصلی عراق بیشتر صورت گرفته است که این نشان می‌دهد شروع بازسازی در موصل و کرکوک باعث شده است که صادرات ایران از مرزهای غربی کشور افزیشی پیدا کند و امیدواریم با همکاری فعالان بخش خصوصی و سافرت ایران در عراق این روند رو به رشد را بیش از پیش گسترش دهیم.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید