Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با ایانا:

جهاد کشاورزی با کشاورزان همراه است

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان جلسه هم اندیشی مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر جهاد کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جهاد کشاورزی همراه است و در گیلان این تلاش دیده می شود.امیدواریم امسال سال کشاورزی خوبی برای کشاورزان باشد.

جهاد کشاورزی با کشاورزان همراه است

جبار کوچکی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان به خبرنگار سیاسی ایانا درباره محتوای جلسه هم‌اندیشی با وزیر جهاد کشاورزی و دستاوردهای آن،گفت: این جلسه با حضور آقای حجتی، وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاونین ایشان و ١١نفر از نمایندگان استان گیلان برگزار شد که به بحث و بررسی محصولات کشاورزی استان به خصوص برنج به عنوان محصولی استراتژیک پرداخته شد.

او تصریح کرد: همچنین درباره نوسانات قیمت، واردات و موضوعات مربوط به بازار برنج، نیز اظهار نظر و پیشنهادات راهبردی شد.

کوچکی‌نژاد افزود: نمایندگان استان گیلان در جهت فعال‌سازی تحقیقات در استان پیشنهاداتی را مطرح کردند که با استقبال آقای حجتی مواجه شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در خصوص ظرفیت تولید چای در این استان گفت: استان گیلان ظرفیت تولید ٦٠ هزار تن چای را دارد، ظرفیتی که در گذشته وجود داشت و حالا با واردات چای مجبور به کاهش تولید شدیم و انتظار می‌رود با همراهی وزیر به ظرفیت سابق باز گردیم.

کوچکی نژاد درباره ابریشم نیز گفت:گیلان ظرفیت تولید این محصول را دارد و نیاز به واردات این محصول نیست.

نماینده استان گیلان بحث آب بندان‌ها و تجهیز مزارع را از بحث‌های جدی این جلسه عنوان کرد و گفت: درباره آب بندان‌ها قرار شد ردیف مستقلی برای آن در بودجه دیده شود تا بتوان ماهی در آن پرورش داد و علاوه بر ایجاد اشتغال در استان پروتئین استان را نیز تامین کرد و درآمدزایی تکمیلی در این راستا در جهت توسعه روستاها داشت. او تاکید کرد: ما بیش از ٦ میلیارد متر مکعب بارندگی سالانه داریم که به دریا می‌ریزد که با این اتفاق می‌توان بخشی از این آب را به آب بندان‌ها اختصاص داد که این کمک بزرگی به کشاورزان است. ما این را هم خواستیم که در زمینه تجهیز مزارع، وزیر کمک کند تا با تسهیلات مناسب زودتراین اتفاق بیفتد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: بحث دیگر ما، موضوع، شالی کوبی‌ها بود که قرار شد با در اختیار گذاشتن وام‌های خوبی سیستم شالی کوبی‌ها نیز اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه جلسه خوبی در جهت پیشبرد اهداف استان با وزیر برگزار شد گفت: جهاد کشاورزی همراه است و در گیلان این تلاش دیده می‌شود. امیدواریم امسال سال کشاورزی خوبی برای کشاورزان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید