Iranian Agriculture News Agency

حجتی در جمع نمایندگان استان گیلان:

برای حل مشکلات گیلان باید یک صدا شویم

وزیر جهاد کشاورزی در جمع نمایندگان استان گیلان گفت:تجهیز و نوسازی اراضی و آب بندانها برون رفت مشکل گیلان حل مشکل آب بندان ها است.

برای حل مشکلات گیلان باید یک صدا شویم

به گزارش گروه سیاسی ایانا جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیرجهاد  کشاورزی بعدازظهر امروز در این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان به طرح مسائل و موضوعات کشاورزان این استان پرداخت و گفت: استان گیلان از قبل از انقلاب تا کنون به کشاورزی معروف بوده است.

او با بیان اینکه انتظار می رود با توجه به این موضوع نگاه ویژه به این استان شود گفت: بعد از گندم،برنج محصول استراتژیک به حساب می آید و با توجه به اهمیت این محصول، انتظار می رود در این محصول نیز به خودکفایی برسیم.

کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: امیدواریم از این محصول حمایت شود تا بتوانیم جشن خودکفایی در تولید برنج بگیریم.

در ادامه نمایندگان این استان به بیان مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

12z

وزیر جهاد کشاورزی پس ازطرح نظرات ، دیدگاها و پیشنهادات نمایندگان استان گیلان در حل مسائل و مشکلات کشاورزی استان گیلان بخصوص در تجهیز و نوسازی اراضی و مسئله آب بندان ها تاکید کرد و گفت: ما در وزارت کشاورزی تمام تلاش خود را بکار میگیریم تا مشکلات کشاورزی این استان هر چه زودتر مرتفع شود.

او با اشاره به مشکل کم آبی در فصل تابستان  گفت: حل این  مشکل که از طریق  آب بندان ها امکان پذیر است  گامی اساسی در توسعه کشاورزی استان است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:برون رفت مشکل گیلان حل مشکل آب بندان ها است.

حجتی تصریح کرد: با آب بندان هم می توان مشکل کم آبی را حل و همزمان با پرورش ماهی در آب بندان ها موجب افزایش درآمد تکمیلی برای کشاورزان و روستاییان  خواهد شد که میتوان با واگذاری مدیریت آن به شوراهای روستایی در عمران و آبادی روستا نیز گامی برداشت.

او خاطر نشان کرد:برای حل مشکلات استان باید دست به دست هم دهیم و یک صدا شویم.ما با کمک شما نمایندگان میتوانیم مشکلات را حل کنیم.

در ادامه همچنین وزیر کشاورزی به معاونان ومدیران  مربوطه  دستور  رفع مسائل و مشکلات منطقه ایی نمایندگان را صادر کرد  و گفت: در بحث منابع طبیعی  همه در جهت  حل مسایل و مشکلات مردم  اهتمام نمایند. وی همچنین زراعت چوب و بویژه ارقام سریع الرشد صنوبر را از طرح های اقتصادی و اشتغال زا برشمرد .

حجتی کمک به نوسازی واستفاده از تکنولوژی های مدرن در کارخانه های برنح کوبی و ارائه تسهیلات به این امر تاکید کردند، حجتی بر توسعه طرح پرورش ماهی در دریا نیز برای کمک به اشتغال زایی و درامد منطقه تاکید کرده و همچنین مسئولین تحقیقات را به تقویت تحقیقات کاربردی در زمینه محصولات محوری استان برنج وچای با هدف افزایش بهره وری و معرفی ارقام پر بازده و اقتصادی فرا خواند. 

در این جلسه  نمایندگان نیز با مسایل و مشکلات پیش روی کشاورزی و کشاورزان ،  طرح و  پیشنهادات خود ارائه  دادند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید