Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با ایانا:

سود فروش چای خشک به چایکاران می‌رسد

ایانا-کشاورزی: در برنامه «باغ کارخانه» باغات چای اطراف هر کارخانه را تا شعاع مشخصی به کارخانه متصل می‌کنیم و این عمل با حمایت چایکاران و کارخانه‌داران صورت خواهد پذیرفت.

سود فروش چای خشک به چایکاران می‌رسد

به گزارش ایانا رئیس سازمان چای کشور، از اجرایی شدن برنامه «باغ کارخانه» داد که به منظور شریک شدن کشاورزان در سود چای خشک قرار است، اجرایی شود.  

حبیب جهانساز، با بیان اینکه کشاورزان باید در سود چای خشک شریک شوند، در جریان بازدید از خبرگزاری ایانا گفت: در این‌خصوص برنامه «باغ کارخانه» قرار است اجرایی شود.

او با بیان اینکه کشاورزان صرفا بهای چای سبز را دریافت می‌کنند، توضیح داد: در برنامه «باغ کارخانه» باغات چای اطراف هر کارخانه را تا شعاع مشخصی به کارخانه متصل می‌کنیم و این عمل با حمایت چایکاران و کارخانه‌داران صورت خواهد پذیرفت.

جهانساز با تاکید به اینکه بهره مندی از ارزش افزوده چای  می‌تواند سبب اتصال حلقه‌های منفک از هم در این صنعت شود، گفت: در این‌خصوص چایکاران می‌توانند از سود چای خشک بهره‌مند شود.

او ادامه داد: در این برنامه با اتصال باغ چای به کارخانه؛ کارخانه می‌تواند از چایکار حمایت کند و برگ سبز را تحویل بگیرد و هزینه‌ای بالاتر از  خرید تضمینی را به کشاورز پرداخت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید