Iranian Agriculture News Agency

طرح تفحص از وزارت اقتصاد کلید خورد

طرح تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی به علت نوسات شدید ارزی کلید خورد.

طرح تفحص از وزارت اقتصاد کلید خورد

طرح تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی به علت نوسات شدید ارزی و هم‌چنین چگونگی تبادلات ارزی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار فارس، این طرح در رابطه با مسائل مرتبط با کم و کیف مدیریت منابع ارزی و تخصیص‌های داده شده، همچنین مصارفی که برای آنها انجام گرفته،‌کلید خورده است.

 میزان ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و سهم سامانه نیما در این‌ها، چگونگی تبادلات ارزی و میزان آنها و افرادی که تبادلات از طریق آنها صورت می گیرد،میزان دسترسی نیازهای واحدهای اقتصادی که مواد اولیه کالای واسطه‌ای و ملزومات و ماشین‌آلات و خطوط تولید و امثال این‌ها را مطالبه کردند و   چه میزان این دسترسی حاصل نشده استاز دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

چگونگی ساز و کار نظارت بر  عملکرد واحدهایی که این پول‌ها را دریافت کرده‌اند واینکه چه میزان از  این پول ها در مسیر واقعی و درست خود هزینه شده است،‌ از جمله محورهای دیگری است که متقاضیان این طرح مد نظر دارند.

متقاضیان طرح و تفحص از وزارت اقتصاد و دارایی همچنین در این طرح به این مسئله پرداخته‌اند که علت اختلافات  آماری بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ارز از کجا ناشی می‌شود و کدام یک از این اعداد و آمار صحیح است.

همچنین در این تحقیق و تفحص قرار است ساز و کار تخصیص ارز به و احدهای مورد نیاز، مورد بررسی قرار گرفته و به این سوال پاسخ داده شود چه میزان ارز به واردات و یا نیازها تخصیص پیدا کرده است و کدام واحدهای اقتصادی به تفکیک کالایی و اشخاص حقیقی و حقوقی این ارز را دریافت کرده‌اند.

این طرح فردا به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید