Iranian Agriculture News Agency

شرط کره شمالی برای ادامه مذاکره با آمریکا

ادامه مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی مشروط به تمایل واشنگتن به دست زدن «یک اقدام جسورانه» و موافقت با یک پیمان صلح با پیونگ یانگ است.

شرط کره شمالی برای ادامه مذاکره با آمریکا

یک منبع در تیم مذاکرهکننده کره شمالی از ادامه مذاکرات با آمریکا در صورت تعهد واشنگتن به برخی پیششرطها خبر داد.

شبکه سی ان ان  بر روی وب سایت خود نوشت: در تازهترین خبر درباره مذاکرات میان واشنگتن با پیونگ یانگ بر سر خلع سلاح هستهای شبه جزیره کره، یک مقام نزدیک به موضع کره شمالی در مذاکرات با آمریکا گفته است که ادامه مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی مشروط به تمایل واشنگتن  به دست زدن «یک اقدام جسورانه» و موافقت با یک پیمان صلح با پیونگ یانگ است.

به گزارش انتخاب و به گفته این منبع در کره شمالی، اگر آمریکا تمایلی به تصویب توافق آتش بسی که با یک صلح دائمی که بقای دولت «کیم جونگ اون» را تضمین میکند و به جنگ کره پایان میدهد، نداشته باشد، پیونگ یانگ به احتمال زیاد از مذاکرات خلع سلاح هسته ای خارج خواهد شد.

به گفته این مقام، کره شمالی بر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فشار آورده تا لغو تحریم ها را آغاز کند زیرا آنها بر این باورند که با توجه به توقف آزمایشهای هستهای و موشکی، از بین بردن یکی از سایتهای هستهای خود  و تسهیل برای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکا در آیندهای نزدیک، «امتیازات زیادی به آمریکایی ها» دادهاند.

درهمین حال، خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: کره جنوبی وظیفه دارد به تعهدات سران عمل کرده و پایان جنگ را اعلام کند.

دراین بیانیه آمده است: رهبران دو کشور در جلسه تاریخی ماه آوریل در روستای صلح با برقراری  صلح دائمی و پایان رسمی جنگ کره به توافق رسیدند. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید