Iranian Agriculture News Agency

معاون پارلمانی رییس‌جمهور:

بازگشت دوباره لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس

به دنبال راه‌حل‌های قانونی هستیم تا مجددا لایحه تفکیک وزارتخانه ها را که با شش رای کمتر از صحن علنی مجلس خارج شده را به مجلس تقدیم کنیم.

بازگشت دوباره  لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس

پس از مخالفت مجلس با تفکیک ۳ وزارتخانه این بار دولت ضمن تاکید بر بررسی دوباره لایحه پیشین، پیشنهاد تغییر ساختار وزارت چهارم را نیز ارایه داده است.

به گزارش سرویس سیاسی ایانا؛ حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه در شرایط فعلی تفکیک وزارتخانه‌ها برای دولت اهمیت بالایی دارد،گفته است: به دنبال راه‌حل‌های قانونی هستیم تا مجددا این لایحه را که با شش رای کمتر از صحن علنی مجلس خارج شده را به مجلس تقدیم کنیم.

او در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با بازگشت لایحه‌ تفکیک برخی از وزارتخانه‌های دولت از مجلس، ‌اظهار کرد: در صحن علنی مجلس با شش رای کم، این لوایح رد شد. این لوایح در شرایط فعلی کشور برای ما بسیار مهم است و حالت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور   ادامه داد: در بخش مربوط به تفکیک صنعت و معدن از تجارت که یکی از ضرورت‌های غیرقابل انکار در شرایط فعلی است، در راستای چابک‌سازی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ما به این لایحه احتیاج داریم.

امیری یادآور شد: بخش قابل توجهی از ایجاد اشتغال در بخش مسکن است، تفکیک وزارتخانه‌ مسکن و شهرسازی برای دولت بسیار مهم است، در شرایط فعلی حتی حیاتی است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور این توضیح را هم داد که دولت به دنبال راهکارهای قانونی است تا بتواند مجدد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را به مجلس ارائه کند.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به نشست سران قوا و برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه در این جلسه توافقاتی درباره اصلاح ساختار برخی وزارتخانه ها صورت گرفته است، گفت: دولت لایحه‌ای که به مجلس برای تفکیک برخی وزارتخانه‌ها ارسال کرده است که این لایحه هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس بوده و کمیسیون اجتماعی نیز در حال بررسی این لایحه است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید