Iranian Agriculture News Agency

52 هزار هکتار از اراضی ملی ورامین زیر پوشش طرح کاداستر قرار می‌گیرد

ایانا-کشاورزی: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: بر اساس برش شهرستانی برنامه ششم توسعه و در صورت تأمین اعتبار 52 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان امسال زیر پوشش طرح کاداستر قرار می‌گیرد.

52 هزار هکتار از اراضی ملی ورامین زیر پوشش طرح کاداستر قرار می‌گیرد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد فدائی با اشاره به اینکه تاکنون برای 15هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان طرح کاداستر به مرحله اجرا درآمده است، ادامه اجرای این طرح را ضروری دانست و افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی گامی مهم در تثبیت و حاکمیت دولت بر اراضی ملی و جلوگیری از سودجوئی افراد فرصت طلب به شمار می‌آید که طی فرآیندی شامل اصلاح و بازنگری اجرای مقررات و سوابق اجرای قانون و اصلاح هندسی نقشه‌ها، با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور اسناد تک برگی (کاداستر) اقدام می‌شود.

او اظهار داشت: از آنجائی که اسناد صادره دارای مختصات و موقعیت ثابت و دقیق است و در بانک کاداستر سازمان ثبت بارگذاری می‌شود از همین رو اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌توانند سند مالکیت معارضی را دریافت کنند و این اقدام دفاع از انفال و حقوق دولت را در پی دارد.

فدائی به دیگر مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: تسریع در پاسخگوئی به استعلامات، تکریم ارباب رجوع و فراهم شدن زمینه دستیابی به حقوق شهروندی از جمله مزایای اجرای این طرح است.

او ادامه داد: شهرستان ورامین دارای 220 هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای 95 درصد اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت دفترچه‌ای به نام دولت صادر شده است که برای تبدیل شدن این اسناد به اسناد تک برگی نیازمند تأمین اعتبارات لازم هستیم تا این اقدامات با سرعت بیشتری به مرحله اجرا درآید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید