Iranian Agriculture News Agency

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اجرای 55 برنامه ویژه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی

ایانا- اقتصاد: وزارت صنعت برای امسال 25 مورد از این برنامه‌ها شامل انبارداری، حمل و نقل و راه آهن را هدف‌گذاری کرده است و مابقی برنامه‌ها را در 2 سال آینده اجرایی می‌کند .

اجرای 55 برنامه ویژه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت‌، معدن و تجارت کشور از اجرای 55 برنامه ویژه از سوی این وزارتخانه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور از امسال خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در آیین تجلیل از صنعتگران برتر مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: وزارت صنعت برای امسال 25 مورد از این برنامه‌ها شامل انبارداری، حمل و نقل و راه آهن را هدف‌گذاری کرده است و مابقی برنامه‌ها را در 2 سال آینده اجرایی می‌کند .

به گفته او برای اجرای برنامه های ویژه از مدتها قبل مشکلات بخش‌های مختلف از جمله بخش نساجی، مواد غذایی، خودرو و قطعات آن، لوازم خانگی و بخش های دیگر رصد و بررسی شد .

رحمانی نداشتن امکانات لجستیک، فرسوده بودن ماشین‌آلات و تجهیزات و واردات را بخشی از مشکلاتی نام برد که واحدهای صنعتی کشور با آن درگیر هستند .

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور از سیاست امسال وزارت صنعت برای کنترل و مقابله با واردات خبرداد و افزود: در راستای اجرای برنامه های ویژه وزارت صنعت، این وزارتخاته 10 میلیارد دلار از واردات کشور را داخلی‌سازی می‌کند .

او همچنین بیان کرد: همسو با این اقدام از ماه قبل وزارت صنعت، واردات بیش از یک هزار و 300 قلم کالا را ممنوع کرده است .

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، هفت هزار قلم کالای وارداتی به کشورمان تعرفه وارداتی دارند .

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور هچنین از برنامه امسال این وزارتخانه برای رفع مشکل لجستیک وانجام اقداماتی برای نوسازی ماشین‌آلات حمل و نقل خبر داد و افزود : بیش از 20 هزار از این نوع ماشین‌ها نوسازی می‌شوند .

به گفته رحمانی نوسازی صنایع و صنوف براساس نیازهای هر استان کشور انجام می‌شود تا مشکلی از مشکلات این بخش برطرف شود.

او با اشاره به اینکه کشور در برهه زمان فعلی با یکسری مشکلات در حوزه مسائل مالی مواجه است، ادامه داد: باید از توان و ظرفیت مردمی برای خروج از این مسائل استفاده کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای صنعتی در مازندران در دولت تدبیر و امید گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان سالانه 200 میلیارد تومان بود که اکنون به 900 میلیارد تومان رسید .

محمد محمدپور عمران‌ از برنامه‌ریزی برای حذف صدور مجوز واحدهای صنعتی اشباع شده خبر داد و افزود‌: دراین ارتباط در سه ماهه نخست امسال 30 درصد کاهش صدور مجوز داشتیم .

بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران، سهم اشتغال ثبت شده در بخش صنعت استان مازندران به 28.5 درصد رسید که نسبت به سال های گذشته حدود یک درصد افزایش نشان می‌دهد .

میزان اشتغال صنعتی جدید ایجاد شده دریک سال اخیر در استان 12 هزار نفر است.

بر اساس آمارهای رسمی، میزان اشتغال بخش صنعت در مازندران به استناد پروانه‌های صادر شده 61 هزار و 511 نفر و اشتغال واقعی آنها 58 هزار و 61 نفر اعلام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید