Iranian Agriculture News Agency

شورای شهر امروز مصوب کرد:

ارائه خدمات بهشت زهرا به غیر مسلمین

هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با یک تبریک و دو تسلیت آغاز شد. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، با تشکر از رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار دوباره سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی و معلق شده شورای شهر یزد، را تبریک گفت. هاشمی همچنین شهادت 11 تن از مرزبانان سپاهی و درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی را نیز تسلیت گفت.

ارائه خدمات بهشت زهرا به غیر مسلمین

علی اعطا با اشاره به نامه رئیس بنیاد مستضعفان و اعلام آمادگی این بنیاد برای همکاری با شورای شهر گفت: «بنیاد مستضعفان ۱۵ باغ تحت اختیار خود دارد و این پیشنهاد مطرح شد که یک کارگروه مشترک میان بنیاد مستضعفان، شورای شهر و شهرداری تهران تشکیل و در مورد چگونگی بهره برداری از باغات به گونه‌ای که حفظ شود، همفکری کنیم.»

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: «همه دستگاه‌ها و مقام معظم رهبری در بحث حفظ باغات و میراث طبیعی حساسیت دارند. اگر مسئله را نتوانیم حل و فصل کنیم، عذری نخواهیم داشت.»

بهشت زهرا برای همه ایرانیان

امروز اعضای شورای شهر تهران با پیشنهاد زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست، درباره حذف کلمه «مسلمین» از خدمات قابل عرضه بهشت زهرا موافقت کردند. از این پس خدمات بهشت زهرا برای سایر اقلیت‌های مذهبی نیز قابل عرضه خواهد بود.

ستاد بازسازی کارکردی ندارد

زهرا نژاد بهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی، گفت: «نزدیک به یکسال از شورای پنجم می گذرد و به رغم نامه‌های متعددی که به آقای نجفی و آقای افشانی گسیل داشتم، این ستاد هنوز حتی برای یک بار هم تشکیل جلسه نداده است؛ شهرداری باید پاسخگوی علل عدم تشکیل جلسه باشد.»

این عضو شورا در ستاد بازآفرینی گفت: «بودجه سازمان نوسازی در شورای پنجم 4 برابر شده و تلاش مثال زدنی در جهت نوسازی بافت های فرسوده به عمل آمده و دولت هم اعلام همکاری کرده است اما نهاد‌ها و دستگاه هایی نظیر ستاد بازآفرینی به این امر مهم وقعی نمی‌دهند و حتی تشکیل جلسه هم نمی دهند.»

احتمال تصویب کاهش سن مدیران شهرداری

حجت نظری نیز با اشاره به جریان افتادن طرح منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی گفت: «هر چند این طرح مدت‌ها قبل تصویب شده بود اما به مرور زمان کسی به آن توجه نکرد و مجددا این طرح در مجلس شورای اسلامی به جریان افتاده که خبر خوبی است؛ امیدواریم طرح کاهش سن مدیران شهرداری نیز از سوی هیئت رییسه شورای شهر مورد توجه قرار گیرد و به زودی در صحن شورا مطرح شود.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید