Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی؛

صرفه‌‎جویی 140میلیون متر مکعب آب در گلخانه 1000هکتاری مغان

ایانا-کشاورزی: علاوه بر صرفه‌جویی آب، در یک دوره پنج ساله نیز برای بیش از 10هزار نفر شغل پایدار مستقیم و 15 هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

 صرفه‌‎جویی 140میلیون متر مکعب آب در گلخانه 1000هکتاری مغان

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی از آغاز به کار عملیات اجرایی از بزرگترین گلخانه در شمال کشور خبر داد.

علی اشرف منصوری در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا، با تاکید بر اینکه در صورت تامین اعتباری در حدود 900میلیارد ریال این گلخانه طی 3 سال آینده به اتمام می‌رسد‌، افزود: پس از عملیات اجرایی این گلخانه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ادامه داد: میزان درآمد حاصل از اجرایی شدن این شرکت کشاورزی را 12 میلیارد و 12 هزار میلیون ریال معادل 286 میلیون دلار  عنوان کرد و گفت: این پروژه مهم ملی در اولویت‌های اصلی برنامه سفر استانی ریاست جمهوری جهت کلنگ‌زنی و تامین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت شهرک قرار داده شده است.

او با اشاره به اینکه این گلخانه در حدود هزار هکتار است، گفت: احداث شهرک کشاورزی هزار هکتاری گلخانه‌ای مغان واقع در اراضی کشت و صنعت مغان باعث صرفه جویی 140میلیون متر مکعب آب در سال می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر صرفه‌جویی آب، در یک دوره پنج ساله نیز برای بیش از 10هزار نفر شغل پایدار مستقیم و 15 هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

منصوری با تاکید بر اینکه ایجاد این شهرک گلخانه‌ای 1.43 میلیون تن تولید محصولات گلخانه‌ای را افزایش خواهد داد، گفت: همچنین اثرات بسیار ملموسی در افزایش بهره‌وری مصرف آب، تثبیت جمعیت روستایی، کاهش چالش‌های اجتماعی و صرفه‌جویی ارزی را نیز به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، کشت گلخانه‌ای تاثیر بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند و این امر در حالی است که تکنولوژی تولید محصولات گلخانه‌ای و توسعه واحدهای کشت‌ گلخانه‌ای به افزایش بهره‌‌وری، رشد اقتصادی در محصولات کشاورزی، خوداتکایی و ایجاد اشتغال پایدار می‌انجامد و راهبردی برای ارزآوری و تولید ثروت در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید