Iranian Agriculture News Agency

مهدی فرجی:

تحقیق و پژوهش کار فیلمسازان جوان را بهتر و محکم‌تر می‌کند

مهدی فرجی یکی از داروان جشنواره ایثار است که به فیلمسازان جوان توصیه می‌کند تحقیق و پژوهش را جدی بگیرند و به سناریو و تدوین آثارشان اهمیت زیادی دهند.

تحقیق و پژوهش کار فیلمسازان جوان را بهتر و محکم‌تر می‌کند

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم ایثار،فرجی توصیه‌هایی درباره بخش‌های مختلف فیلمسازی به جوانان حاضر در جشنواره داشت و گفت: «اگر فیلمسازان جوان پژوهش جدی‌تری داشته باشند و به این بخش اهمیت دهند کارهای بهتر و محکمتری ارائه خواهند داد که مطمئننا مورد توجه هم قرار خواهد گرفت. توصیه اول من این است که تحقیق و پژوهش هرچه بیشتر را برای رسیدن به واقعیت سرلوحه کار خود قرار دهند. سناریو هم اهمیت زیادی در موفقیت یک فیلم دارد. بعضی از آثار متاسفانه سناریو محکمی وجود نداشت. در آخر هم تدوین اهمیت زیادی در ساخته شدن یک فیلم خوب دارد. فیلمسازان جوان توجه جدی به این بخش داشته باشند.»

این مدیر فرهنگی درباره کیفیت آثار حاضر در جشنواره توضیح داد: «ما بر اساس ضوابط جشنواره و معیارهای آن به ارزیابی آثار پرداختیم. به همراه دیگر داوران درباره تک‌تک آثار بحث می‌کردیم حتی در بخش‌هایی گفت‌وگویمان خیلی طولانی می‌شد اما خوشبختانه با تفاهم و تعامل به انتخاب برترین‌آثار رسیدیم. در دو بخش فیلم داستانی و مستند آثار خیلی خوبی را دیدیم اما در بخش نماآهنگ و فیلمنامه کارهای که در جشنواره حضور داشت با انتظارات ما فاصله داشت. با این حال در یکی دو بخش فیلم‌های استثنایی و قابل توجهی دیدیم که چهره‌های جدیدی را معرفی می‌کرد و می‌توانم بگویم از این حیث جشنواره پرباری  داریم.»

او با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌‌ای مانند «ایثار» نقشه راه را در اختیار جوانان قرار خواهد داد، تاکید کرد: «معتقدم اگر جشنواره‌ها حرفه‌ای و در سطح مورد انتظار برگزار شود آثار مثبتی خواهد داشت. این جشنواره‌ها ایجاد انگیزه و مسیر برای فیلمسازان جوان می‌کنند و نقشه راه را به آنان نشان می‌دهند.»

یادآور می شود؛آثار منتخب دومین جشنواره فیلم ایثار 30 و 31 تیر ماه در مجتمع فرهنگی هنری اسوه به روی پرده می رود و بازدید برای عموم آزاد است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید