Iranian Agriculture News Agency

فاطمه ذوالقدر عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس خبرداد

نمایندگان موافق طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در حالی این هفته در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که برخی آن را عجیب خوانده و برخی دیگر موافق اجرای آن هستند.

نمایندگان موافق طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

گروه سیاسی ایانا- طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که پیش از این به‌دلیل آنچه که اشکالات و ایرادات این طرح و مغایرت بخش‌هایی از آن با قانون برنامه ششم توسعه با استناد به ماده ۸۷ این برنامه نامیده شده بود و به همین دلیل به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود حالا قرار است در جلسه این هفته مجلس بررسی شود.

طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در حالی این هفته در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که برخی آن را عجیب خوانده و برخی دیگر موافق اجرای آن هستند. 

 وزیر ارتباطات دیروز در واکنش به این طرح در پست اینستاگرامی‌اش نوشته بود: آن گونه که در خبرها آمده این هفته در مجلس شورای اسلامی، طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطرح خواهد شد. جدای از حواشی مختلفی که درباره استثناهای قابل تامل برای عده‌ای در این طرح وجود دارد، از منظر دیگر، حاشیه بزرگتری نیز در بطن این موضوع به چشم می‌خورد.

او در ادامه این پست نوشته بود: امروز و در شرایط فعلی که باید تلاش‌های بیشتری برای اداره کشور انجام شود و نیاز به نیروی جوانی بیشتر احساس می‌شود، تصویب قانون و اجبار دستگاه‌ها و نهادهای کشور در استفاده از جوان‌ترها، آن هم با زور بازنشسته کردن عده‌ای دیگر، قطعا حاوی پیام مقاومت در برابر جوانگرایی و تاسف آور است.

به گفته آذری جهرمی، استفاده بیشتر از جوانان در دستگاه‌های اداری کشور یک ضرورت است که اعتقاد قلبی و عمل می‌طلبد نه صرفا یک الزام قانونی.

انتخاب نیز در گزارشی اعلام کرده بود: در صورت تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، حدود ۱۲۰۰ مدیر دولتی، ۷۵ سفیر و ۱۰۰ شهردار قادر به حضور در پست های مدیریتی خود نخواهند بود. 

با این حال، سیده فاطمه ذوالقدر عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می‌تواند زمینه ساز ایجاد یک تحول در موضوع اشتغال جوانان باشد»، گفته است که این طرح مورد تایید اکثر نمایندگان است.

 اودر گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرده است: طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان زمینه ساز ایجاد یک تحول در موضوع اشتغال جوانان و دستیابی جوانان توانمند و با ظرفیت به پست‌های مدیریتی است؛ تحولی که می‌تواند منشاء تغییرات خیر و مثبتی برای کشور باشد چرا که از دانش و اطلاعات روز که در ید اختیار جوانان بوده و متناسب با شرایط روز است می‌توان بهره برد و با ارتقای انگیزه پیشرفت شغلی در جوانان، بدنه نیروی کار را هرچه بیشتر پویاتر و کارآمدتر کرد.

البته او این را هم توضیح داده است که البته باید در نظر داشت ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را نباید به معنای ممنوعیت بکارگیری دانش و تجربه و اطلاعات و مهارت آنها برشمرد،و در قالب اتاق‌های فکر و کارگروه‌های تخصصی انتقال تجارب و مهارت‌ها که در قالب جلسات ماهانه و فصلی برگزار شود باید از ظرفیت و دانش آنها استفاده کرد که مطمئنا دانش روز در کنار تجربه کار اجرایی بازنشستگان می‌تواند جوانان را در پیشبرد اهداف و مسئولیت‌های محوله هرچه بهتر و بیشتر کمک و یاری کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید