Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفت و گو با ایانا:

قطعی‌های برق امان مراکز دیالیز را بریده است

۲۰۰ بیمار دیالیزی در مناطق زلزله زده در کانکس زندگی می‌کنند

در روزهای گذشته قیمت دارو با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. این در حالی است که داریوش آرمان رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایان خبر داده که با پیگیری‌های این انجمن بری داروهایی که تا ۲۰۰ برابر هم افزایش قیمت داشته به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. با این حال به گفته آرمان قطعی برق در مراکز دیالیز همچنان مشکل ساز است.

قطعی‌های برق امان مراکز دیالیز را بریده است

پس از جنجال‌های زیادی که بر سر افزایش قیمت داروهای بیمارن کلیوی به وجود آمد رئیس انجمن حمایت از این بیماران می‌گوید با کمک وزارت بهداشت و دولت این دارو حالا رایگان شده است. مشکل بعدی این انجمن اما همچنان قطعی‌های مداوم برق در مراکز دیالیز بیماران است.

داریوش آرمان در این باره به خبرنگار اجتماعی ایانا می‌گوید: متاسفانه با رایزنی هایی که با سازمان توانیر انجام شده مشکل قطعی برق در برخی مراکز وجود دارد. با کمک‌های مردم برای برخی از مراکز ژنراتور خریداری شد اما در برخی دیگر مانند مرکز بیمارن کلیوی ایران امکان استفاده از ژنراتور برق وجود ندارد.

او می‌گوید: ما مذاکراتی با سازمان توانیر داشته ایم و قول هایی هم در این باره گرفته ایم اما متاسفانه تاکنون مشکل حل نشده و قطعی های برق همچنان مشکل ساز است.

داروش آرمان درباره شرایط بیماران کلیوی در شهرها و روستاها می گوید: در این مناطق مشکلات زیادی وجود دارد. در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای نیست که انتظار داشته باشیم همه مشکلات در این مناطق رفع شود اما می توانیم مراکزی را به عنوان مرکز اصلی در شهرها تجهیز کنیم تا بیماران کلیوی از شهرها و مناطق عشایری به آنجا مراجعه کنند.

آنطور که آرمان می گوید در حال حاضر بیمارن دیالیزی و پیوندی در مناطق زلزله زده کرمانشاه با مشکلات فراوانی مواجه‌اند. آنها نه تنها در یک مرکز مجهز مورد درمان قرار نمی‌گیرند که پس از درمان باید در کانکس و بدون امکانات لازم زندگی کنند.

رئیس انجمن بیمارن کلیوی در این باره می‌گوید: مشکل اصلی ما در حال حاضر پر مناطق زلزله زده فقدان مسکن است. بیش از ۲۰۰ بیمار دیالیزی و پیوندی در کانکس زندگی می کنند که این برای افرادی با شرایط آنها خطرناک است.

آرمان از مردم می‌خواهد تا دست به کار شوند و برای کمک به این بیماران اقدام کنند: «مردم همیشه در صحنه حضور دارند و انتظار می رود این بار هم در این امر کمک رسان باشند. همینطور سلبریتی هایی که در حال حاضر قسمتی از کمک های مردمی را در اختیار دارند بخشی از ان را به این افراد اختصاص دهند. در حال حاضر مهمترین الویت ما ایجاد مسکن برای این ۲۰۰ بیمار است.»

رئیس انجمن بیمارن کلیوی ایران می گوید: مردم اگر می‌خواهند در ایجاد مسکن برای این بیماران ما را همراهی کنند می‌توانند کمک‌های نقدی‌شان را به شماره حساب 1987678682 به نام انجمن بیماران کلیوی ایران واریز کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید