Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

لزوم مشارکت مردم در احیا و بازسازی قنوات

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تأمین آب برای بخش کشاورزی، گفت: مشارکت مردم در احیا و بازسازی قنوات این شهرستان نقشی موثر در نگهداشت وضع موجود کشاورزی مناطق دارد.

لزوم مشارکت مردم در احیا و بازسازی قنوات

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، محمود حجتی، اظهار کرد: حوادث و بلایای طبیعی یک عامل مهم در تغییرات کمی و کیفی محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تشریح تأثیرپذیری مستقیم و غیرمستقیم کشاورزی از پیامدها و آثار حوادث طبیعی متذکر شد: مسئولیت امور مربوط به پرداخت خسارت ها و... بر عهده وزارت کشور و ستاد بحران است.

او تصریح کرد: یکی از بزرگترین و مهمترین مظایف فرمانداران هر شهرستان نیز در موضوع امور پرداخت خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی بخش کشاورزی، ارزیابی و تعیین خسارت را است.

وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به تأثیر قاطع خشکسالی بر کمبود آب قنوات، افزود: مشارکت مردم در احیا و بازسازی قنوات این شهرستان نقشی موثر در نگهداشت وضع موجود کشاورزی مناطق دارد.

او در متن سفر به استان اصفهان، سیاست وزارت جهاد کشاورزی را پشتیبانی همه‌جانبه از کشاورزان در تأمین نهاده‌های تولید دانست و گفت: در میان انواع نهاده‌های کشاورزی  بویژه انواع نهاده کود بسیار مورد توجه این وزارتخانه است.

حجتی با بیان اینکه میزان کودهای مورد نیاز بر اساس توصیه‌های معاونت تخصصی تأمین و تدارک می‌شود، اذعان داتش: به همین دلیل است که تلاش شده است این نهاده‌ها افزایش قیمت نداشته باشند.

پدیدآورنده: علی پیرولی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید