Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا اعلام شد:

وجود بیش از 360 نوع فرصت شغل در بخش کشاورزی

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان سمیرم، از لزوم تثبیت و ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی سخن گفت و افزود: در بخش کشاورزی بیش از 360 نوع فرصت شغل تعریف شده است.

وجود بیش از 360 نوع فرصت شغل در بخش کشاورزی

ضرغام امیدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایانا در سمیرم، با اشاره به سال 88 بعنوان زمان تأسیس و شکل‌گیری نظام صنف کارهای کشاورزی در کشور، اظهار کرد: نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم نیز همزمان با مصوبه هیئت دولت در مرکز شهرستان سمیرم، تأسیس شد.

دبیر نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم، از وجود بیشتر از 360 شغل در بخش کشاورزی خبر داد و با تأکید بر اینکه این تنوع شغلی موجب می‌شود به یک محصول وابسته نشویم، اذعان داشت: حمایت دولت از نظام صنف کارهای کشاورزی به‌طور یقین این نظام صنفی را به وزنه‌ای برای دفاع از حق و بیمه کشاورزان تبدیل می‌کند.

او متذکر شد: از جمله مزایای این پروانه می‌توان به هویت‌بخشی به کشاورز، تقبل بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات، بخشودگی مالیاتی خودروهای سبک و همچنین امکان بیمه کردن یک کارگر اشاره کرد

امیدی افزود: در تشکیل این صنف کاهش تصدی‌گری دولت در بخش کشاورزی و واگذاری امور این بخش به مردم هدف محوری قلمداد شد.

او بیان کرد: نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم، همپای دیگر نظام صنف کارهای کشاورزی، نماینده کشاورزان و مقابل دولت است و در تلاش برای احقاق حقوق کشاورزان است.

امیدی با بیان اینکه این نظام در شهرستان سمیرم با 20 نفر هیئت موسس در سال 88 تشکیل شد، تصریح کرد: در حال حاضر این نظام در شهرستان سمیرم 5 هزار و 500 عضو دارد.

ضرغام امیدی دبیر نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم ارائه تأییده کشاورزان متقاضی از اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم، اولین بند در عضویت در نظام صنف کارهای کشاورزی است، اضافه کرد: طی این برنامه نظام صنف کارهای کشاورزی نسبت به بازدید از زمین و عملیات GPS و صدور پروانه اقدام می‌کند.

او کاهش مدت زمان خدمت به کشاورزان را مزیت دیگر اخذ پروانه فعالیت کشاورزی از نظام صنف کارهای کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: این در حالیست که وضعیت کشاورزی شهرستان سمیرم در شرایط کم‌باشی، خشکسالی و تغییرات محسوس آب و هوایی خوب نیست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید