Iranian Agriculture News Agency

سازمن هواشناسی اعلام کرد:

کاهش نسبی دمای هو از روز یکشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دوباره‌ی دمای هوا در کشور تا روز شنبه و سپس کاهش نسبی دما از روز یکشنبه خبر داد.

کاهش نسبی دمای هو از روز یکشنبه
به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از صدا و سیما،  گرمترین ایستگاه های هواشناسی در کردستان ، سروآباد ، در آذربایجان شرقی، میانه ،در آذربایجان غربی، شاهین دژ ، در کرمانشاه قصر شیرین، در ایلام دهلران، درخوزستان شوش، در فارس لامر، در بوشهر برازجان و در تهران شهریار و ورامین پیش بینی می شود که دمای هوا در این مناطق به 41 درجه سانتیگراد می رسد. 
براساس این گزارش، در ارتفاعات قصردشت و ایرانشهر، مهرستان، سروان ، بخش هایی از ارتفاعات هرمزگان و کرمان، دامنه های جنوبی زاگرس شرایط برای وقوع رگبار و رعدوبرق مهیا است. 
پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد: از فردا تا سه شنبه آب های خلیج فارس متلاطم خواهد بود و در شرق کشور هم وزش باد و گردوغبار شدید است که از آن جمله می توان به شهرهایی چون زابل ،​هامون،​جنوب خراسان جنوبی اشاره کرد.
براساس همین گزارش، از فردا با ریزش هوای سرد در شمال غرب و سواحل دریای خزر شرایط بارندگی در این مناطق فراهم می شود که این موج بارشی بخشی هایی از آذربایجان شرقی،​شمال آذربایجان غربی، اردبیل ، گیلان و مازندران را در نیمه هفته آینده دربر می گیرد. ضمن اینکه احتمال وقوع بارشهای سیل آسا وجود دارد. 
در جنوب شرق کشور هم احتمال طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد که توصیه می شود از شنا و اسکان و تردد در اطراف این رودخانه ها چشم پوشی شود.  از غروب شنبه به بعدهم روند کاهش دمای هوا در کشور اتفاق می افتد.
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید