Iranian Agriculture News Agency

حجتی در آیین افتتاحیه تولید مرغ حلال کوهپایه اصفهان/گزارش تصویری؛

کشاورزی فقط در مزرعه خلاصه نمی‌شود

تولید مرغ مورد نیاز را از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد می‌رسانیم

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی که برای گفت‌وگو و حل مشکلات بهره‌برداران حوزه مدیریتی خود و کشاورزان به استان اصفهان سفر کرده، از الزامات حوزه کشاورزی و پروژه‌های فعال یا تازه افتتاح شده صحبت به میان آورد.

کشاورزی فقط در مزرعه خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا از اصفهان، وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه "زنجیره تولید مرغ حلال اسپادانا" درباره این الزامات گفت: برند سازی یک سری افزایش قیمت‌هایی دارد اما در نهایت نفع عمومی در آن است. مرغی که در کشتارگاه‌های مدرن تهیه می‌شود علاوه بر این که عاری از میکروب و باکتری است و بسته‌بندی مرتب و تمیزی دارد وقتی وارد خانه مصرف‌کننده می‌شود آماده طبخ است و دیگر مشکلات پاکسازی مرغ را ندارد.

حجتی این را هم افزود که: قیمت و هزینه تمام شده مرغ‌هایی که در کشتارگاه‌های مدرن تهیه می‌شود نسبت به مرغ‌های فله‌ای کمی بالاتر است اما در  عوض، سلامت محصول نهایی تضمین شده است. او توضیح داد: تسهیلاتی برای توسعه زنجیره‌های واحدهای مرغداری پیش‌بینی شده است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، سیاستی درباره توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی نداریم چرا که امروز ظرفیت تولیدمان بیش از تقاضا است اما در خصوص ایجاد زنجیره‌ها، تسهیلاتی پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: زنجیره تولید با توجه به خروج کشاورزی از حالت معیشتی و رفتن به سمت کشاورزی اقتصادی و مبتنی بر عرضه و تقاضا اهمیت دارد. امروز کشاورزی فقط در مزرعه خلاصه نمی شود. به گفته حجتی، در حال حاضر فقط ٤٠ درصد مرغ در زنجیره غذایی تولید می‌شود اما هدف‌گذاری ما بر آن است که این مقدار را تا ٩٥ درصد هم برسد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید