Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش:

معاون پرورشی حذف نمی‌شود، تقویت می‌شود

رئیس مرکز منابع انسانی با تاکید بر اینکه در ساماندهی نیروی انسانی به تمام رشته‌ها همچون فعالیت‌های پرورشی و ورزشی هم توجه می‌شود، گفت: با توجه به این تاکیدات نیرو‌های پرورشی جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون پرورشی حذف نمی‌شود، تقویت می‌شود
به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی معاونت پرورشی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروها را با تاکید بر مدرسه‌محوری دانست و بر کاهش نابرابری‌ها برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش تاکید کرد.
چهاربند  درباره شائبه‌های حذف پست معاون پرورشی گفت: به هیچ تغییری در سمت‌ها و تغییر مشاغل نداریم و برای شیوه ساماندهی روی نیروی پرورشی تاکید کردیم در حوزه فناوری اطلاعات دوره‌هایی برای معلمان در نظر گرفته شود و به لحاظ محتوایی تهدیدات فضای مجازی و آسیب‌های مورد توجه است هرچند دامنه تحولات فضای مجازی بالاست و بابد بیشتر وارد عمل شویم.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش درباره نسبت معلم پرورشی به دانش آموزان گفت: در دوره متوسطه اول و دوم به ازای هر ۳۰۰نفر یک معلم است و در دوره ابتدایی این نسبت یک به ۴۵۰ است و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این نسبت نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

چهاربند گفت: در احیای قانون معاونت پرورشی نسبت استاندارد یک به ۱۰۰ است، اما با توجه به تغییر و تحولات و اختصاص معلم قرآن این عدد تغییر کرد و به نسبت یک به ۱۵۰ رسید.

وی از جذب ۹۰۰ مشاور از طریق تعهد دبیری در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: به ازای هر ۲۸۸ نفر دانش آموز یک مشاور برای مداری در نظر گرفته می‌شود که توزیع منطقه‌ای دارد.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: در ساماندهی نیرو برای مداری براساس مصوبات موجود اولین معاون معاون آموزشی است، اما برای جذب دومین معاون به طور قطع معاون پرورشی جذب خواهد شد.

چهاربند یادآور شد: مدرسه خط مقدم خدمات آموزشی و پرورشی است و نمی‌توانیم به بهانه اینکه واحدی آموزشی خدمات آموزشی می‌دهد، در ساماندهی نیرو مدرسه را فراموش کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید