Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به خبر ناپدید شدن 100 هزار تن گندم

گندم کالایی نیست که ناپدید شود

حقیقتا ناپدید شدن صد هزار تن گندم را نه می‌توان تائید و نه می‌توان رد کرد.

گندم  کالایی نیست که ناپدید شود

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مفقود شدن یک صد هزار تن گندم خریداری شده توسط دولت را تکذیب می‌کند. به نظر او این حجم گندم نمی‌تواند گم شود.

گم شدن گندم‌ها خبری بود که از سوی رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار در مجلس مطرح شد. او در گفت‌وگو با ایسنا، از ناپدید شدن ۱۰۰ هزار تن گندم تنها در یک استان، خبر داده و گفته است: در یک استان کوچک که نمی‌خواهم اسمی از آن ببرم طی یک سال بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم مفقود شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت وگو با خبرنگار ایانا نیز  بر گفته‌های خود را پافشاری  می‌کند.اما توضیح بیشتری درباره آن نمی‌دهد. 

این اظهارات درحالی است که علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایانا با بیان‌اینکه نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد ، می‌گوید: گندم  کالایی نیست که ناپدید شود.

او با بیان‌اینکه هم‌‌اکنون به دلیل تعطیلی مجلس نمی‌توان با قاطعیت گفت که این اظهارات برچه مبنایی است، اضافه می‌کند: با این حال، اتفاقی که سال گذشته رخ داد این است که وقتی دولت گندم تضمینی را 1300 تومان می‌خرید ، قیمت بازار جهانی و قیمت دلار پائین بود به همین دلیل گندم برای عده‌ای 800 تا 900 تومان تمام می‌شد و گفته می‌شد که گندم‌ها را  به سیلو تحویل می‌دهند اما این موضوع هیچ زمانی از سوی هیچ مرجعی به اثبات نرسید اما اکنون که قیمت دلار دو برابرشده و قیمت گندم هم مقداری افزایش یافته است گفته می‌شود قیمت گندم براساس دلار، بالای دو هزار تومان محاسبه می‌شود بنابراین عده‌ای گندم 1300 تومانی را خریداری و آن را صادر می‌کنند. این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی این کار را ممنوع اعلام کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان‌اینکه فعلا دستگاه رسمی و معتبری  این نوع رفتارها را تائید نکرده است ، می‌گوید: حقیقتا ناپدید شدن صد هزار تن گندم را  نه می‌توان تائید و نه می‌توان رد کرد.  

ابراهیمی همچنین با اظهارا بی‌اطلاعی از ناپدید شدن این میزان گندم در استان‌های کشور تنها این توضیح را می‌دهد که استان‌ها متفاوت‌اند؛ در برخی استان‌ها برداشت تمام شده و در برخی استان‌ها برداشت هنوز تمام نشده است اما احتمال اینکه عده‌ای گندم را خریداری و به سیلوها نبرند و از طرق دیگر آن را خارج کنند زیاد است چرا که به دلیل کاهش ارزش پول ملی ،امکان دارد عده‌ای در تبادل ارزی نفع ببرند و آن را صادر کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید