Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا اعلام شد:

ترغیب باغداران تهرانی به استقرار کلنی زنبورعسل

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از برگزاری دوره‌های آموزشی-مهارتی ویژه باغداران استان تهران در زمینه آموزش روش‌های نوین زنبورداری خبر داد و گفت: این دوره‌ها در جهت ترغیب باغداران استان تهران به استقرار کلنی زنبورعسل درسطح باغات است.

ترغیب باغداران تهرانی به استقرار کلنی زنبورعسل

احمد مینایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در تهران اظهار کرد: این مدیریت در نظر دارد با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه باغداران درسطح شهرستان‌های استان تهران ضمن آموزش روش‌های نوین زنبورداری به باغداران استان شرایط را جهت دراختیار قرار دادن و استقرار تعدادی کلنی زنبورعسل درسطح باغات فراهم کند.

او درمورد مزایایی اجرای این طرح گفت: این طرح ضمن افزایش گرده افشانی در باغات و افزایش تولید در واحد سطح و افزایش کیفیت تولید و بالابردن سطح درآمد باغداران، توسعه و اشتغال زنبورداری را نیز در پی خواهد داشت.

مینایی با بیان اینکه اولین دوره این طرح در شهرستان دماوند برگزار شد، افزود: اولین دوره آموزشی ویژه باغداران استان با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی  و با تدریس یکی از اساتید خبرگان کشاورزی دماوند برگزار شد.

او ادامه داد: آموزش عملی این دوره هفته آینده باحضور بهره برداران در لار برگزار می‌شود.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: این دوره‌ها به تدریج در برخی شهرستان‌های دیگر استان از جمله قدس و شمیرانات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید