Iranian Agriculture News Agency

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

اختصاص 10درصد فضای نمایشگاه اکسپو به بخش کشاورزی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (IRAN EXPO 2018 ) در مهر سال جاری گفت: 10درصد فضای این نمایشگاه به حوزه کشاورزی اختصاص یافت.

اختصاص 10درصد فضای نمایشگاه اکسپو به بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، اولین جلسه هماهنگی نمایشگاه ایران اکسپو 2018 با حضور  مدیران بخش‌های تخصصی سازمان و نماینده دفتر توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

حمیدرضا خلیلی به‌عنوان یکی از دبیران سازمان در برگزاری این نمایشگاه از ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی استان گفت و افزود: سومین نمایشگاه از 28 آبان تا سوم مهرماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود و همکاری مدیران با این نمایشگاه جهت معرفی بهره‌برداران توانمند در حوزه صادرات مورد تأکید رییس سازمان است.

او ادامه داد: لیست بهره‌برداران توانمند صادراتی در کارگروه تخصصی نمایشگاه بررسی‌شده و تا 3برابر ظرفیت نمایشگاه معرفی خواهد شد؛ فعالیت‌ها و تصمیمات کارگروه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خلیلی بابیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: به دلیل بالا بودن قیمت ارز در شرایط فعلی صادرات بهترین شرایط تجارت محسوب می‌شود و استان تهران با داشتن سابقه و تجربه قبلی درزمینهٔ صادرات محصولات کشاورزی حرف زیادی برای گفتن دارد.

در ادامه رییس ستاد برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2018 توضیحاتی ارائه کرد و گفت: شرکت ایران اکسپو از سال 90 راه‌اندازی شده است؛ اولین نمایشگاه سال 92 برگزار شد که 70 تفاهم‌نامه منعقد شد.

به گفته تکبیری، دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی سال گذشته با حضور 573 تاجر و بازرگان خارجی از48کشور و انعقاد 100 تفاهم‌نامه و قرارداد تجاری برگزار شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شرایطی فراهم می‌کند که تولیدکنندگان به‌جای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی با هزینه‌های بالا می‌توانند در ایران اکسپو با حضور تجار بین‌المللی به بازاریابی محصولات تولیدی خود بپردازند.

تکبیری از اختصاص 2 هزار متر معادل 10 درصد فضای کل نمایشگاه امسال برای بخش کشاورزی خبر داد و گفت: نشست های بی.تو.بی ، بازدید از شهرک‌های صنعتی، مترجم و مشاور حقوقی رایگان، 10 درصد تخفیف برای شرکت‌کنندگان تهران به ازای متراژ غرفه ازجمله فعالیت‌های تشویقی است که برای شرکت‌کنندگان درنظرگرفته شده است؛ هم چنین غرفه هایی با بیش از 50متر فضا می توانند 2 تا 4 تاجر خارجی را از طرف شرکت دعوت کنند.

وی ازحضور 800 تاجر و بازرگان از 70 کشور جهان در ایران اکسپو2018 خبر داد و افزود: پیش بینی ما این است که علی رغم تحریم ها استقبال خوب خواهد بود و باتوجه به اهمیت حوزه کشاورزی، بازار هدف می تواند کشورهای C.I.S، عراق، آفریقایی و آمریکای لاتین باشد.

در این جلسه  پیشنهاد شد باتوجه به حضوربرخی شرکت های تولیدکننده محصول در حوزه مکانیزاسیون در شهرستان‌ها می‌توان از انجمن این شرکت‌های تولیدکننده کمک گرفت.

برگزاری نمایشگاه به‌طور انجمن محور، دعوت از مقامات در افتتاحیه، بسترسازی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی و انتخاب اساتید با نظر بخش‌های تخصصی وزارت، دعوت از نماینده فائو در ایران مشارکت در برگزاری نمایشگاه برای تعریف عناوین هزینۀ سرانۀ خدمات با رویکرد استانداردهای صادراتی دنیاوارائه مطلب برای افزایش بار علمی کارگاه ها عناوین پیشنهاداتی بود که نماینده دفتر توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای برگزاری هرچه بهتر ایران اکسپو 2018 در تهران مطرح کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید