Iranian Agriculture News Agency

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر خبر داد:

همکاری سازمان حج با فروشگاه‌های اینترنتی برای سوغاتی زائران

خرید زائران از اینترنت، پس از بازگشت به خانه آنها ارسال می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی، اعلام کرد: با برخی شرکت‌های فعال در فضای مجازی رایزنی‌هایی انجام شده است. فهرستی از کالاهای ایرانی برای زائران تهیه و اطلاع رسانی شده و انواع سوغات با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب با تخفیف تا ۵۰ درصد به اضافه پنج درصد به زائران ارائه شده است.

همکاری سازمان حج  با فروشگاه‌های اینترنتی برای سوغاتی زائران

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سید علی قاضی عسکر با اعلام این مطلب گفت: رویکرد ما حمایت از کالای با کیفیت ایرانی است ، زائران نیاز خود را از بازار داخل تهیه کنند چند سالی است که موضوع ساماندهی خرید سوغات از داخل را شروع کرده‌ایم، طی دو، سه دهه قبل، زائران همراه خود وسایل و اقلام حجیم مانند یخچال، تلویزیون و... از عربستان می‌آوردند، ولی با کار گسترده‌ای که انجام گرفت، ورود کالای حجیم به ایران منتفی شد و امروز دیگر از خریدهای آنچنانی خبری نیست.

قاضی عسکر با اشاره به نامگذاری سال 97 به حمایت ازکالای ایرانی ادامه داد: کارگروهی متشکل از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت هم از اواخر سال ۹۶ تشکیل شده تا برای زائران حج ۹۷ این امکان را فراهم کند با استفاده از توان موجود در کشور و با بهره گیری از فضای مجازی سوغات خود را از داخل تهیه کنند.

به گفته او، بسترسازی مناسب برای تأمین سوغات زائران نیازبه همکاری‌های گسترده دارد. سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با برخی شرکت‌های فعال در فضای مجازی در این خصوص رایزنی هایی انجام داده‌اند تا زائران بتوانند نیاز خود را از بازار داخل تهیه کنند. با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، فهرستی از کالاهای ایرانی برای زائران تهیه و اطلاع رسانی شده و انواع سوغات با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب با تخفیف تا ۵۰ درصد به اضافه پنج درصد به زائران ارائه شده است.

به گفته این مسئول بعضی از شرکت‌ها هم که فروش اینترنتی دارند وارد کار شده‌اند و مردم می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را در سایت این شرکت‌ها مشاهده و مقایسه کرده و سپس به شکل اینترنتی خرید کنند و آن کالا پس از سه یا چهار روز در منزل تحویل زائرخواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید