Iranian Agriculture News Agency

دادستان تهران خبر داد

ناظم مدرسه معین به حبس محکوم شد

ناظم مدرسه معین که به کودک آزاری و تشویق به فساد وفحشاء متهم است،‌ به ده سال حبس، دو سال انفصال از خدمت و شلاق محکوم شد.

 ناظم مدرسه معین به حبس محکوم شد

دادستان تهران جزئیاتی از حکم ناظم مدرسه معین را  که به کودک‌آزاری و تشویق به فساد و فحشا متهم است، اعلام کرد.

به گزارش سرویس سیاسی ایانا و به نقل از خبرگزاری‌ها ،‌ جعفری دولت‌آبادی در چهارمین نشست دادستانی تهران با مدیران مسئول تعدادی از روزنامه‌ها دراین باره توضیح داد:ناظم مدرسه معین به ده سال حبس، دو سال انفصال از خدمت و شلاق محکوم شد.

او این را هم گفته است که  این حکم هنوز قطعی نشده است.

دادستان تهران در مورد ماجرای مائده هژبری و پخش مستند «بیراهه» نیز اشاره کرد وگفت: در اواخر اردیبهشت‌ماه تعدادی از فعالان فضای مجازی اینستاگرام از جمله نامبرده که تصاویر و عکس‌های نامناسب از خود را منتشر می‌کردند، توسط پلیس شناسایی شدند و این پرونده مانند سایر پرونده‌ها برای رسیدگی به دادستانی تهران ارسال شد.

وی افزود: از آن‌جایی که متهمه 17 ساله بود، پرونده همان روز به دادسرای نوجوانان ارجاع شد و در همان روز هم آزاد شد و بازداشت نشده بود.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: قاضی پرونده با توجه به این که افرادی در اینستاگرام از خود عکس و فیلم منتشر می‌کنند، به پلیس اطلاعات و امنیت ناجا پیشنهاد کرد در این زمینه اقدام پیشگیرانه انجام گیرد و در مورد نحوه این اقدامات نیز تاکید کرد که انتشار هرگونه مستند یا اجرای طرحی در این زمینه باید با تایید قاضی پرونده باشد. بنابر این قاضی پرونده نه در ساخت و نه در انتشار مستند نقشی نداشته است.

دادستان تهران افزود: پلیس این دستور را به بخش معاونت اجتماعی ناجا ارسال کرد و با همکاری صدا و سیما مستند مذکور تهیه و پخش شد. بنابر این قوه قضاییه در تهیه و پخش مستند مذکور نقشی نداشته است و قاضی پرونده صرفاً به پلیس دستور داده بود که برای جلوگیری از فعالیت‌های مشابه، اقدام پیشگیرانه انجام گیرد.

وی تصریح کرد: دستور قضایی قاضی شامل دو بخش است اول تهیه طرح پیشگیرانه که تاکید شده بود قاضی پیش از اجرا، آن را ببیند؛ اما طرح مذکور به رؤیت قاضی نرسید.

جعفری دولت‌آبادی با انتقاد از اقدام افرادی که در قضیه مائده هژبری از موضوع دفاع کردند، اظهار داشت: کار به جایی می‌رسد که معاندین و دشمنان خارجی به نظام حمله می‌کنند و افرادی نیز در داخل اقدام به رقص فرد را به قلم قاضی نسبت می‌دهند و از عباراتی همچون «رقص کمر به قلم قاضی کهنسال چه ارتباطی دارد» استفاده کردند و موجب تأسف است که عده‌ای برای کسانی که بی‌حیایی را در فضای مجازی ترویج می‌کنند دل می‌سوزانند.

جعفری دولت‌آبادی  همچنین درباره  پرونده مائده هژبری تاکید کرد که پرونده او هنوز به دادگاه نرفته است

 

او اضافه کرد: در ماجرای مائده هژبری ادعا شد که این فرد بی‌گناه زندانی شده است؛ در حالی ‌که این فرد بازداشت نشده بود و هنوز پرونده‌اش به دادگاه ارسال نشده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید