Iranian Agriculture News Agency

سفیر اتریش در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری:

ضرر 10 میلیارد دلاری قطع صادرات اروپا به ایران

اروپا به حمایت از صنعتی شدن ایران متعهد است

ایانا- اقتصاد: این هفته یک بانک ایرانی به سیستم الکترونیکی برای همکاری وارد شد که این شرایط فرصت‌هایی را برای اروپا در زمینه همکاری با ایران ایجاد می‌کند.

ضرر 10 میلیارد دلاری قطع صادرات اروپا به ایران

«اتحادیه اروپا به دنبال باز شدن کانال‌های مالی است، زیرا به دلیل قطع صادرات به ایران حدود 10 میلیارد دلار متضرر شده است.» سفیر اتریش در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری با اعلام این خبر از تعهد اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعتی شدن ایران حکایت کرد.

به گزارش ایانا، «استفان شولتز» با اشاره به اینکه ایران برای تبدیل شدن از یک کشور تجاری و مصرف کننده به کشوری صنعتی و تولیدکننده تلاش می‌کند، تاکید کرد که اروپا نیز متعهد است با آموزش و ایجاد ظرفیت ها، از این اقدام حمایت کند.

او ادامه داد: اروپا برای همکاری در زمینه بازرگانی، ترانزیت و ایجاد درآمد آمادگی کامل دارد و ما استفاده از تجربیات ایران در این زمینه را خواستاریم.

سفیر اتریش در تهران با اعلام این خبر که اتحادیه اروپا باز شدن کانال‌های مالی را دنبال می‌کند؛ زیرا به دلیل قطع صادرات به ایران حدود 10 میلیارد دلار متضرر شده است، توضیح داد: این هفته یک بانک ایرانی به سیستم الکترونیکی برای همکاری وارد شد که این شرایط فرصت‌هایی را برای اروپا در زمینه همکاری با ایران ایجاد می‌کند.

او با اشاره به اینکه ایران باید مورد تشویق قرار گیرد تا استانداردهای بین المللی را اجرا کند، افزود: در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی «FATF» و رفع موانع، زمان کمی تا اکتبر باقی مانده است که باید زودتر عمل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید