Iranian Agriculture News Agency

بیش از13 هزار تن انبه در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 13 هزار و 500 تن انبه از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف‌شده است.

بیش از13 هزار تن انبه در سیستان و بلوچستان برداشت شد

اردشیر شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در زاهدان،  اظهار کرد: انبه به‌عنوان میوه گرمسیری در سطح هزار و 490 هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت‌شده که 980 هکتار آن بارور است.

شهرکی گفت: باغداران سیستان و بلوچستان از اواخر فروردین تا اوایل مردادماه به برداشت این محصول مشغول بودند به‌طوری‌که در سال جاری 13 هزار و500 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف‌شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  بابیان اینکه 90 درصد انبه تولیدی در سیستان و بلوچستان به‌صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود گفت: زنان سیستان و بلوچستان هرساله با آغاز برداشت محصول انبه دسته‌جمعی بساط تهیه انواع ترشی انبه را پهن می‌کنند و ترشی‌های انبه مختلفی ازجمله: ترشی انبه سرکه‌ای، روغنی، باپوست، بدون پوست تهیه می‌کنند.

به گفته شهرکی، شهرستان‌های سرباز، نیک شهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند و 5 هزار و500 نفربصورت مستقیم وغیرمستقیم درکارانبه اشتغال دارند.

ترشی انبه سیستان و بلوچستان نامی آشنا برای مردم این استان و سوغاتی ارزشمند برای شهرهای مختلف کشور و حتی حوزه  خلیج‌فارس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید