Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه عکس بهرام باجلان در گالری فرشته

نمایشگاه عکس بهرام باجلان در گالری فرشته

نمایشگاه انفرادی عکس با موضوع طبیعت و با آثاری از بهرام باجلان در گالری فرشته برگزار می‌شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط‌عمومی شهرکتاب فرشته، آیین افتتاحیه نمایشگاه انفرادی عکس بهرام باجلان، عصر آدینه بیست‌ونهم تیرماه ساعت 16 در گالری این مجموعه فرهنگی - هنری برگزار می‌شود.

درباره این نمایشگاه و به قلم حجت امانی آمده است:طبیعت به مفهوم (لنداسکیپ) همواره موضوع مورد توجه بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ هنر بوده است. در مشرق زمین تنوع اقلیمی و نگاه‌های فرازمینی در ایجاد نگرش‌های گوناگون به مسأله طبیعت و بازیابی آن در صورت‌های خیالی درونی نقش مهمی به عنوان بستر و خاستگاه انسان داشته، که رد پای این نوع نگرش درهنرشان مشهود است. امروزه تغییر در طبیعت، ذهن هنرمندان را به انگاره‌های ذهنی طبیعت خیالین و یا گذر از آن، بیشتر سوق می‌دهد که برداشت‌های متنوعی از آن حاصل آمده است.

تجربه‌های زیست، از دیگر مولفه‌هایی است که در ایجاد نگرش و برداشت‌های شخصی از طبیعت نقش اساسی دارد. همزیستی و بازگشت به طبیعت سرزمین مادری در یادداشت‌های تصویری بهرام باجلان هنرمندی با پیشینه موسیقایی در این مجموعه قابل مشاهده است. علاوه بر آن، نورهای لطیف و تند صبحگاه و عصرگاهی او را وسوسه می کند تا با دریچه دوربین به جستجوی طبیعت بپردازد. این مجموعه از عکس‌های او که سرشار از رنگ دسترنج و برکت زمین است حاصل نگاه تغزلی‌اش به طبیعت زادگاهش است.

این نمایشگاه تا دوازدهم مرداد ماه در گالری شهرکتاب فرشته و به شنانی: خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پل صدر پلاک 1671میزبان علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید