Iranian Agriculture News Agency

معاون رئیس جمهوری؛

رسالت روستا در امنیت غذایی است

روستاییان سخت کوش ما به رسالت خود در تامین امنیت غذایی کشور عمل کردند​

رسالت روستا در امنیت غذایی است

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث واحد یکهزار راسی گاو شیری در خرم آباد گفت: کشاورزان و روستاییان ما به رسالت ملی خود درخصوص تامین امنیت غذایی کشور به خوبی عمل کرده اند بطوریکه اکنون در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی رسیده ایم.

به گزارش گروه سیاسی ایانا، به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور مهندس جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سفری دو روزه به استان لرستان در مراسم شروع عملیات اجرایی این واحد تولیدی در بخش پاپی گفت : این مجموعه با هزار راس گاو شیری و ۲۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می گردد که بخش قابل توجهی از آن ( یکصد و پنجاه میلیارد ریال ) از محل تسهیلات اشتغال روستایی تامین می شود.

وی با اشاره به واردات گندم در سال های گذشته گفت: اکنون کل نیاز مصرف داخل کشور به گندم را تولید می کنیم و با مازاد تولید نیز مواجه شده ایم که بخشی از آن را به صورت خام و بخش دیگر را به صورت آرد صادر می کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور  افزود: در چهار سال قبل بیش از یک میلیون تن شکر وارد می کردیم اما اکنون به شرایطی رسیده ایم که واردات آن تقریبا متوقف شده است. 

انصاری با بیان اینکه در زمینه گوشت سفید به خودکفایی رسیده ایم گفت در تولید تخم مرغ هم اکنون ظرفیت تولید بالاتر از مصرف داخلی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید