Iranian Agriculture News Agency

بمنظور ارتقای وضعیت معیشتی عشایر؛

تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری قزوین منعقد شود

بمنظور ارتقای وضعیت معیشتی عشایر؛ تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری شهرستان قزوین منعقد شد.

تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری قزوین منعقد شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، رئیس اداره امور عشایر استان قزوین در جلسه‌ای که به‌منظور انعقاد این تفاهم‌نامه در فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور اجرای پروژه‌های عمرانی بین فرمانداری شهرستان قزوین و اداره امور عشایر استان منعقد شد.

بهزاد غیاثوند افزود: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی از محل اعتبار عوارض وصولی بند الف ، ب ، ج ماده 38 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده منعقدشده است .

او اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه طرح‌های عمرانی شامل؛ مرمت و بهسازی راه‌های مناطق عشایری ، احداث آبشخور و لوله جهت انتقال آب به آبشخورها، بهسازی چشمه‌ها، استفاده از انرژی‌های نو بجای سوخت فسیلی ( انرژی خورشیدی) و آموزش و ترویج عشایر در حوزه بهداشت و تولیدات دامی برای مناطق عشایر نشین شهرستان قزوین اجرا و عملیاتی می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: استان پتانسیل مستعدی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد که با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات مناسب  می‌توان طرح‌های خوبی را برای عشایر استان اجرا کرد.

غیاثوند بر لزوم اهمیت تعامل، همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشبرد و توسعه جامعه عشایری تأکید کرد.

به گفته غیاثوند؛ در حال حاضر  250 خانوار عشایر در استان قزوین وجود دارند که بیشتر این خانوارها درزمینهٔ دام‌پروری مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید