Iranian Agriculture News Agency

فیلمی نمادین درباره خشکی زاینده رود

لاله اسکندری به «سیمین» پیوست

لاله اسکندری به «سیمین» پیوست

لاله اسکندری به فیلم سینمایی «سیمین» پیوست.

به گزارش ایانا، لاله اسکندری به فیلم سینمایی «سیمین» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم پیوست تا بزودی جلوی دوربین آن برود. فیلم یک بازیگر اصلی مرد هم دارد که از میان چهره های شناخته شده انتخاب خواهد شد و بقیه بازیگران فیلم از هنرمندان بومی و کودکان خواهند بود.

 مرتضی آتش زمزم که به تازگی پروانه ساخت «سیمین» را دریافت کرده است، بزودی با تکمیل گروه بازیگران و عوامل تولید، این فیلم سینمایی را جلوی دوربین محمد فضیله خواهد برد.

مراحل انتخاب لوکیشن های این فیلم توسط سازندگان در حال انجام است و بخش عمده ای از فیلم در کنار زاینده رود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری خواهد شد.

«سیمین» در ژانر کودک ساخته خواهد شد و مضمون آن درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است.

آتش زمزم تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم را به عهده دارد و  فیلمنامه آن کار مشترک کریم روناسیان و خزر مهرانفر است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال 93 در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

این سومین ساخته کارگردانش بعد از فیلمهای «مرگ سپید» (۱۳۸۹) و «مالیخولیا» (۱۳۹۵) محسوب می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید