Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از دوگانگی در پخش مستند بیراهه

تناقض‌ در صدا و سیما به نفع کیست

​در حالی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما خبر از انجام هماهنگی و دریافت مجوز پخش مستند بیراهه با موضوع اعترافات دختری 17 ساله در صداوسیما سخن گفت که قوه قضاییه این موضوع را تائید نمی‌کند.

تناقض‌ در صدا و سیما به نفع کیست

به گزارش سرویس سیاسی ایانا، اوایل هفته بود که شبکه یک سیما در پخش مستند بیراهه به اعترافات دختر جوانی پرداخت که به قول اینستاگرامی ها، یکی از شاخ‌های اینستاگرام بود.

مستندی که به‌سرعت نه‌تنها صدای اقشار مختلف جامعه در داخل کشور را درآورد، بلکه موجب ایجاد موجی  در حمایت از این دختر نوجوان در شبکه‌های مجازی شد.

اینکه صداوسیما با پخش این مستند که به گفته مسئولان قصد روشن‌سازی خانواده از مضرات فضای مجازی را دارد، جای تأمل دارد؛ اما نکته اساسی مجوز پخش چنین مستندی از رسانه ملی قبل از به اثبات رسیدن اتهام وارده به مائده هژبری است.

بعد از پخش مستند بیراهه بود که سوالاتی در ذهن کاربران فضای مجازی ایجاد شد. سوالاتی از جمله اینکه چرا از مفسدان اقتصادی در صداوسیما خبری نیست و هیچ مسئول صداوسیمایی آن‌ها را به‌پای جعبه شیشه‌ای نمی‌آورد.

چند روز پس از پخش این مستند بود که رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در خبری به نقل از روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد: «بر اساس صحبتی که با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادرشده بود و حتی مقام قضایی درخواست کرده بوده تا موضوع این افراد حتماً رسانه‌ای شود.»

این حرف از سوی رنجبران در حالی در خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که دیروز خبرگزاری ایسنا در پیگیری این موضوع از قوه قضاییه با این پاسخ روبه‌رو شد: «پخش این مستند با هماهنگی دستگاه قضایی نبوده است و دستگاه قضایی اوایل هفته آینده  در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را خواهد کرد.»

نکته حائز اهمیت در این ماجرا ملی بودن رسانه‌ای است که مسئولان کشور برای شنیدن اخبار موثق مردم به سمت آن سوق می‌دهند. مردمی که به این رسانه ملی اعتماد می‌کنند.

حال تناقض‌گویی صداوسیما و ابهامی را پیش روی مخاطبان این رسانه ملی قرار داده است ابهامی که سالهاست جامعه با آن مواجه است. اینکه چرا رسانه ملی به صورت ملی عمل نمی‌کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید