Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون بهداشت به ایانا خبر داد:

الزام مراکز درمانی کشور به ایجاد بخش سوختگی

تصادف روز گذشته یک نفت‌کش با اتوبوس مسافربری بار دیگر توجهات را به وضعیت و تعداد بیمارستان‌های سوختگی کشور جلب کرده است.

الزام مراکز درمانی کشور به ایجاد بخش سوختگی

محمدنعیم امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «یکی از بسته‌های طرح تحول سلامت، درمان سوختگی‌ها است و طبق اطلاعی که ما داریم در اکثر شهرهای هدف، این مراکز درمانی یا افتتاح شده‌اند یا در حال ساخت هستند. همه مراکز استان‌ها سطح سه خدمات سوختگی را دارند و در شهرستان‌های سطوح دیگری تعریف شده است. در واقع هر جا دانشگاه علوم پزشکی حضور داشته باشد، حتما مرکز درمان سوختگی  نیز وجود دارد.»

دانشگاه علوم پزشکی شعبه‌ای در سنندج دارد اما این شهر مرکز مخصوص سوختگی ندارد بلکه بخشی از بیمارستان توحید به این بیماران تخصیص یافته است. اقدامی که از منظر برخی متخصصان برای مقابله با بیماری‌های عفونی ناشی از سوختگی کافی نیست.

 امینی‌فرد در این باره گفت: «نیازی نیست که حتما بیمارستان سوختگی وجود داشته باشد؛ مراکز درمان سوختگی در چهار سال اخیر طراحی شده است و با توجه به بازدید‌های ما و گزارش‌های وزارت بهداشت همه مراکز استان‌ها ساختمان مجزا و سقف‌های مجزا و اتاق‌های ایزوله برای بیماران سوختگی دارند.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید