Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اعلام کرد

محصولات جدید در لیست سازمان تعاون روستایی

حسین شیرزاد در بازدید از خبرگزاری ایانا: می‌خواهیم در بازارهای دیگر تجربه کسب کنیم

ایانا-کشاورزی: در مورد کالاهای دیگر مانند شیر هم این عملکرد نتیجه مطلوبی داشته است. در بازار زعفران بی‌سابقه‌ترین قیمت‌های زعفران را در حداقل دوره 30 ساله به نفع تولیدکننده تجربه کردیم. در بازار کنسانتره فعال هستیم، و همین طور مرکبات. در خرید سیب هم در آینده به طور قطع مداخله هدفمندی خواهیم کرد.

محصولات جدید در لیست سازمان تعاون روستایی

عملکرد جدید سازمان تعاون روستایی بر محوریت مداخله مشخص و مرزبندی در بازار است بر همین اساس به تعداد محصولات خریداری شده یا مورد توجه سازمان تعاون روستایی اضافه می‌شود.

حسین شیرزاد مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستایی در جریان بازدید از خبرگزاری ایانا  گفت: تصمیم و شیوه جدید کار سازمان تعاون روستایی بر آن است که بتوانیم در بازارهای دیگر تجربه کسب کنیم. هدف ما مداخله هدفمند در بازار است.

شیرزاد در مورد نحوه عملکرد جدید این سازمان و دلایل آن توضیح داد: برای مثال در مورد محصولی مانند سیب‌زمینی بهاره باتوجه به افزایش تولید به‌دلیل توسعه مکانیزاسیون، ترویج آبیاری تحت فشار و فناوری آبیاری نواری (تیپ) به‌وجود آمده، نیاز سنجی شده که لازم است سازمان تعاون روستایی وارد عمل شود.

او اضافه کرد: در چهار استان، فارس، گلستان، کرمان (جیرفت و کهنوج) و اصفهان باعث شده که قیمت‌های سیب‌زمینی را به تعادل برسانیم؛ بنابراین نشان می‌دهد این شیوه عملکرد موفق است. البته در مورد کالاهای دیگر مانند شیر هم این عملکرد نتیجه مطلوبی داشته است. در بازار زعفران بی‌سابقه‌ترین قیمت‌های زعفران را در حداقل دوره 30 ساله به نفع تولیدکننده تجربه کردیم. در بازار کنسانتره فعال هستیم، و همین طور مرکبات. در خرید سیب هم در آینده به طور قطع مداخله هدفمندی خواهیم کرد.

مدیر عامل تعاون روستایی توضیح داد: بسیاری از این تصمیم‌گیری‌ها بر اساس تقویم کشت ساختارهای محتوایی آن شکل می‌گیرد. این تقویم کشت منسجم و قوی حد مداخله دولت و این سازمان را مشخص می‌کند.

او اضافه کرد: در این مورد عملکرد فعالان بازار هم مشخص بوده، میزان عرضه هم به طور کامل مشخص است. تمام این‌ها یک بسته است که به‌عنوان پلت‌فرم سازمان مرکزی تعاون روستایی روی بسیاری محصولات تست می‌کنیم و جهت‌گیری بازاری بیشتری به شرکت‌های تعاونی تولید و شرکت‌های تعاونی روستایی داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید