Iranian Agriculture News Agency

جریمه ۵۰۰ هزار پوندی فیس‌بوک توسط انگلیس

نهاد نظارت بر اطلاع‌رسانی در انگلیس اعلام کرد قصد دارد شرکت آمریکایی فیس‌بوک را به سبب نقض قانون محافظت از اطلاعات، ۵۰۰ هزار پوند جریمه کند.

جریمه ۵۰۰ هزار پوندی فیس‌بوک توسط انگلیس

به گزارش ایانا از باشگاه خبرنگاران، یک مقام ناظر بر اطلاع‌رسانی در انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد فیس‌بوک را به سبب نقض قانون محافظت از اطلاعات جریمه کند.

این در حالی است که نهاد نظارت بر اطلاع‌رسانی در انگلیس سرگرم تحقیق درباره این است که چگونه اطلاعات میلیون‌ها تن از کاربران به شکلی ناصحیح در دسترس شرکت مشاوره کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل ارشد شرکت فیس‌بوک، بر سر دسترسی شرکت کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک به پرسش‌های قانونگذاران آمریکا و اتحادیه اروپا پاسخ داده است.

الیزابت دنهام، کمیسر اطلاعات انگلیس،  در گزارشی درباره آخرین نتایج تحقیقاتش درباره استفاده از اطلاعات کاربران فیس‌بوک در کارزار‌های تبلیغاتی سیاسی گفت قصد دارد این شرکت را ۵۰۰ هزار پوند (۶۶۳.۸۵۰ دلار) جریمه کند. این مبلغ برای شرکتی که ارزش مجموع سهام‎های آن در بازار بورس ۵۹۰ میلیارد دلار است، رقمی ناچیز محسوب می‌شود، اما این حداکثر جریمه مجاز در انگلیس است.

دنهام گفت: فیس‌بوک به سبب محافظت نکردن از اطلاعات مردم، قانون را نقض کرده و درباره چگونگی استفاده دیگران از اطلاعات کاربرانش شفاف نبوده است.

فیس‌بوک می‌تواند قبل از نهایی شدن این تصمیم به سخنان کمیسر اطلاعات انگلیس پاسخ دهد. این شرکت اعلام کرد سرگرم بررسی این گزارش است و به زودی به آن پاسخ خواهد داد.

کمبریج آنالیتیکا، که دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکاف آن را در سال ۲۰۱۶ برای کمک به تیم کارزار انتخاباتی خود استخدام کرده بود، استفاده از اطلاعات کاربران فیس‌بوک برای کمک به کارزار تبلیغاتی خود در سال ۲۰۱۶ را تکذیب کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید