Iranian Agriculture News Agency

نگاه «360 درجه» به تجربه‌های دنیا در عبور از بحران های اقتصادی

نگاه «360 درجه» به تجربه‌های دنیا در عبور از بحران های اقتصادی

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» به موضوع مشکلات اقتصادی کشور و راه‌حل‌های اصلاح وضعیت موجود می‌پردازد.

به‌ گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما مشکلات اقتصاد کشور و رکود موجود در بازار، این روزها سوژه اصلی محافل خبری و نشست‌های اقتصادی است. گرانی دلار، کم‌ارزش شدن ریال، تورم، افزایش بی‌رویه قیمت اجناس و ... همگی دست به دست هم داده‌اند تا به زعم کارشناسان و مسئولین، اقتصاد کشور با بحران بزرگی مواجه باشد. با این‌حال، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که نابه‌سامانی‌های اقتصادی چند ماه اخیر، فراتر از بحران بوده و با یک مشکل اقتصادی بزرگ روبه‌رو هستیم. مشکلی که گریبانگیر عمده ایرانی‌ها شده است و بعضا اعتراضاتی را نیز به همراه داشته است. به راستی راه‌حل و راهکار اساسی برای حل مشکلات اقتصادی ایران چیست؟ کجای مسیر اقتصاد کشور اشتباه طی شده است که نتیجه‌ی آن وضعیت اکنون شده است؟

طبیعتا ایران اولین کشوری نیست که با مشکل در اقتصاد خود روبه‌رو می‌شود؛ مروری بر اقتصاد کشورهای بزرگ دنیا نشان می‌دهد که آنان نیز در برهه‌ای از زمان با مشکلات بزرگ اقتصادی دست و پنجه نرم کردند که البته با درپی گرفتن راهکارهایی توانستند از این مشکلات رهایی یابند. برای مثال ژاپن بعد از جنگ‌جهانی با مشکلات بسیار سختی در اقتصاد خود روبه‌رو بود و آمریکا نیز در چند سال گذشته با مشکلات بزرگی مواجه بوده است. تجربه‌های همه کشورهای دنیا در عبور از مشکلات اقتصادی نشان می‌دهد که راهکار اصلی در برون‌رفت از آن با اقتضاعات آن کشور هماهنگ بوده است. این بار معضل اقتصاد، به سراغ ایرانیان آمده است و به نظر می‌رسد که برای حل آن نیاز به نسخه‌های بومی و مخصوص به خود داریم. این راهکار بومی، چه می‌تواند باشد؟

این قسمت از برنامه «360 درجه» ضمن مروری بر معضلات اقتصادی کشورهای دیگر در چند سال اخیر، به سراغ کارشناسان اقتصادی رفته است تا راه‌حل اساسی برون‌رفت از این بحران را از آنان جویا شود.

«360 درجه»، مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است.

«360 درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید