Iranian Agriculture News Agency

رییس هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور:

افزایش راندمان تولید مستلزم استفاده از روش‌های نوین تغذیه گیاهی است

رییس هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور، گفت: کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان تولید در واحد سطح در محصولات باغی -زراعی و دانه‌های روغنی مهمترین مولفه برای استفاده از روش‌های نوین تغذیه گیاهی است.

افزایش راندمان تولید مستلزم استفاده از روش‌های نوین تغذیه گیاهی است

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، کمال یداللهی در همایش تغذیه گیاهی با روش‌های نوین افزود: با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا مثل استفاده از کودهای آمینوکلاته اسید امینه بر پایه گلایسین با نام پلکسومین پلنت در تغذیه گیاهی، راندمان تولید را افزایش داد.

یداللهی با بیان اینکه: ریز مغذی‌ها نقش اصلی در متابولیسم گیاهان ایفا می‌کنند؛ وجود آنها را برای رشد محصول و سلامت گیاه و تولید محصولات سالم موثر دانست و افزود:  تغذیه گیاه با استفاده ترکیبی از ریز مغذی‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی کشور را می‌توان به عنوان استراتژی اساسی برای کسب عملکرد بالاتر محصول در نظر گرفت.

او اظهار کرد: استفاده از عناصر ریز مغذی در تغذیه محصولات باغی و زراعی به عنوان یک روش فراگیر در جهان است که باعث افزایش چشمگیری در عملکرد این نوع محصولات می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران فارس گفت: نکته قابل توجه این است که در علم تغذیه گیاه، جهت افزایش بهره‌وری، مصرف توام کودهای ماکرو و میکرو بر اساس آزمون خاک، برگ، وآب توصیه می‌شود و استفاده تک تک این عناصر به تنهایی نتیجه‌ای مناسب جهت افزایش راندمان و بهره‌وری را ندارد، بنابراین مصرف صحیح و بهینه این نوع کودها به شدت توصیه می‌شود.

او افزود: تکنولوژی به کار رفته در این نوع کودها جذب آنرا از طریق برگ با روش محلول پاشی تسهیل کرده است و باعث جذب سریع ریزمغذی‌ها، مصرف میزان کمتر این کود در واحد سطح  نسبت به سایر کودهای متداول و کاهش هزینه تولید خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید